چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کتاب «راز هنر روابط عمومی» چاپ و منتشر شد

امیر ترقی‌نژاد، نویسنده با اشاره به انتشار کتاب «راز هنر روابط عمومی» گفت: هنر روابط عمومی رمز نفوذ و هدایت صحیح افکار عمومی و به اقتضای عملکرد پیچیده مجموعه‌های اقتصادی فرهنگی اجتماعی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

امیر ترقی‌نژاد، از نویسندگان کتاب «راز هنر روابط عمومی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره انتشار این کتاب بیان کرد: کتاب «راز هنر روابط عمومی» در ۲۰ بخش به موضوع‌های مرتبط با موضوع روابط عمومی با نگاه کاربردی هنر پرداخته است. مطالعه این کتاب، می‌تواند برای فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات مؤثر و مفید باشد.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی در جامعه ادامه داد: هنر روابط عمومی رمز نفوذ و هدایت صحیح افکار عمومی است و به اقتضای عملکرد پیچیده مجموعه‌های اقتصادی فرهنگی اجتماعی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

این نویسنده افزود: هنر نیازمند اتکاء مدیران و تصمیم‌سازان به بازوی توانمند و کارآمدی چون روابط عمومی است. روابط‌ عمومی آینه زیبایی‌هاست. یک اتاق شیشه‌ای است که از هر طرف آن، همه چیز زیبا دیده می‌شود. با توجه به اینکه روابط‌ عمومی چشم و چراغ یک دستگاه است، باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا بنمایاند.

وی گفت: از روابط عمومی به‌عنوان هنر هشتم و دست آورد قرن بیستم یاد می‌کنند که با وجود اینکه در مقایسه با سایر شاخه‌های علوم اجتماعی، علم جدیدی است اما توانسته رده‌های عالی علمی و آزمون و خطا را به سرعت طی کند و در سازمان‌ها و موسسات به‌عنوان وزنه‌ای قوی و انکار‌ناپذیر جا باز کند و به جرات می‌توان گفت امروزه هیچ موسسه یا سازمان بزرگ جهانی را نمی‌توان یافت که روابط عمومی نداشته باشد.

ترقی‌نژاد بیان کرد: روابط‌ عمومی مترادف است با حفظ و توسعه خوشنامی؛ برآیندی است از آنچه شرکت می‌گوید، عمل می‌کند و دیگران درباره آن می‌گویند.

وی افزود: فعالیت‌های روابط‌ عمومی یک سازمان، اعم از برگزاری سمینار یا حتی فعالیت‌های مذهبی باید با هدف تحقق اقتدار آن سازمان انجام شود. این دستورالعملی است که هنر روابط‌عمومی‌ها باید با هدف خوشنامی سازمان‌های خود اجرا کنند زیرا مردم براساس عملکرد‌های سازمان درباره آن قضاوت می‌کنند.

این نویسنده یزدی و مدرس دانشگاه گفت: با این وصف، روابط‌ عمومی‌ها باید روی مقوله آموزش نیرو‌های انسانی سرمایه‌گذاری کنند؛ چراکه آموزش به یادگیری میانجامد و یادگیری به تغییر رفتار؛ به این ترتیب آموزش، ابزار است و یادگیری هدف.

وی در پایان گفت: درباره اینکه چه نیازی به مسئول روابط‌عمومی است، باید گفت رشد و شکوفایی‌ ایده‌های خلاق در روابط‌ عمومی علاوه بر سایر فاکتور‌ها، مستلزم وجود ویژگی‌ها و خصوصیات خاص رفتاری در مدیران است.

به گزارش‌(ایبنا)؛ کتاب «راز هنر روابط عمومی» به نویسندگی آرزو زینلی و‌ امیرترقی‌نژاد با شمارگان 500 نسخه، از سوی انتشارات «یاداشت نو» چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط