شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کمتر از 2 درصد موقوفات زنجانی‌ها به وقف کتاب اختصاص دارد

حجت‌الاسلام مختار کرمی مجموع موقوفات استان در حوزه کتاب را کمتر از 2 درصد اعلام کرد و گفت: بخشی از موقوفه سید‌رضی‌(ع) در شهرستان ایجرود به خرید کتاب برای حوزه علمیه اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: موقوفات استان زنجان دارای نیات مختلفی برای هزینه‌کرد است.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از موقوفات استان زنجان مربوط به هزینه‌کرد در حوزه عزاداری برای ائمه معصومین‌(ع) به‌ویژه امام حسین‌(ع) است، اضافه کرد: کمتر از 2 درصد موقوفات استان به حوزه کتاب اختصاص دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: نیات واقفانی که در حوزه کتاب وقف دارند، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین خرید کتاب‌های دینی برای مساجد و بقاع متبرکه است.

وی همچنین از ثبت موقوفه‌ای به نام موقوفه سید‌رضی‌(ع) در شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: این واقف یکی از معتمدین ملاکین دوره قاجار است.

کرمی افزود: این موقوفه در روستای قزلجه این شهرستان در اوایل سلطنت ناصرالدین شاه قاجار به تاریخ ۲۷ ربیع‌الثانی سال ۱۲۶۹ هجری قمری برابر با ۱۲۳۱ هجری شمسی با تنظیم وقف‌نامه و استشهاد وقف تا ظهور حضرت امام زمان حبس(وقف موقت) کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: درآمد آن‌ هم در چند نیت متفاوت ازجمله ادای وصیت‌های خود، وقف و احسان به اولاد، تعزیه‌داری حضرت امام حسین‌(ع) خرید کتاب‌های علمیه است.

وی ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه به‌ویژه در حوزه کتاب بیان کرد: هر فردی با وقف یک جلد کتاب می‌تواند اسم خود را به‌عنوان واقف ثبت کند و آثار و برکات وقف را برای خود همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها