دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
فعالیت 73 کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان

محسن اسلامی با اشاره به فعالیت 73 کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد استان گفت: وجود کتابخانه های مساجد باعث شده است که کتاب‌ها راحت تر در اختیار مردم و افراد محله قرار گیرند.

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: درحال حاضر 382 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان فعال است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به نقش کلیدی مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در مناطق محروم بیان کرد: به همین منظور طرح تعالی مساجد با محوریت خانواده و با استفاده از ظرفیت‌‌های بومی اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه تقادی، اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مردمی برای ارتقاء حل مسائل فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و روحیه امید و خداباوری عنوان کرد و گفت: این طرح بین یک‌هزار نوجوان در رده سنی 14 تا 16 سال در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی اجرا خواهد شد.

اسلامی با اشاره به استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های فعال در کانون‌های مساجد بیان کرد: خوشبختانه با همکاری که مساجد داشتند، کتابخانه‌هایی با منابع غنی  تاسیس شده است.

وی با اشاره به فعالیت 73 کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد استان بیان کرد: وجود کتابخانه‌های مساجد موجب شده است که کتاب‌ها راحت‌تر در اختیار مردم و افراد محله قرار گیرند و  نماز گزاران، بسیجیان، اعضای کانون و مردم محل به راحتی به کتاب و کتابخانه دسترسی داشته باشند.

مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان افزود: تسهیل در دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در قالب کتابخانه‌های مساجد، زمینه افزایش سطح آگاهی  مردم و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات کانون فرهنگی هنری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیان کرد: در قالب برنامه‌های سالانه شامل «شنبه‌های کتاب» و مسابقات متنوع کتابخوانی با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتاخوانی تلاش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها