سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
نویسندگی عایدی مالی ندارد، اما بازهم ادامه می‌دهم

نویسنده کتاب «مهمان کردها» گفت: نویسندگی عایدی مالی برایم ندارد، اما اگر به عقب برگردم بازهم نویسنده می‌شوم.

فاطمه شکوری، نویسنده کتاب «مهمان کردها» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: واقعیت این است که در ابتدای آغاز کارم در حوزه نویسندگی، دیدگاه دیگری نسبت به جنگ داشتم و خیلی با آن ارتباط نمی‌گرفتم. همیشه بر این باور بودم، چرا باید جنگ اتفاق می‌افتاد، اما همصبحتی با رزمندگان و خانواده شهدا دیدگاهم را به‌طور کامل تغییر داد.

وی با اشاره به مصاحبه‌های متعدد خود با خانواده شهدا و رزمندگان بیان کرد: همین مصاحبه‌ها موجب شد که متوجه اهمیت امنیت و نقش بزرگی که رزمندگان در دفاع از کشور داشتند شوم و به‌صورت جدی کارم را در این حوزه آغاز کردم.

این نویسنده دفاع مقدس افزود: روشن شدن وقایع دفاع مقدس موجب شد که در مسیر نویسندگی این حوزه حرکت کنم و گویی همه چیز دست به دست هم داده بود که در این زمینه فعالیت کنم.

وی با اشاره به روال نگارش کتاب «روزهای خاردار» گفت: در ابتدای کار، هدفم فقط نوشتن خاطرات بود، خاطراتی که گویی با آن‌ها زندگی می‌کردم، اما بعدها با تشویق دوستان و همراهان همین خاطرات تبدیل به کتاب شد.

این نویسنده دفاع مقدس، دیگر کتاب چاپ‌ شده خود را «امانت خاک»، «‌خط هشتم»، «پسران من» اعلام کرد و افزود: در کتاب «خط هشتم» هم در واقع عنایت شهدا موجب شد که به این سمت پیش بروم و اینطور بود که فعالان حوزه نویسندگی و مجموعه‌های فرهنگی من را به‌عنوان نویسنده دفاع مقدس می‌شناسند.

وی اضافه کرد: در آن بازه زمانی حتی از تفریح خود کم کرده بودم که کتاب را به پایان برسانم، چون واقعا در برابر شهدا و کشور ادای دین می‌کردم.

شکوری با اشاره به روزهای پرکار خود در نویسندگی طی سال‌های 94 تا 96 گفت: در سال 97 فعالیت چندانی در این حوزه نداشتم اما در سال 98 شروع به نوشتن «مهمان کردها» کردم که خوشبتانه امسال به چاپ رسید.

وی گفت: کتاب «مهمان کردها» روایت خاطرات یک دختر بچه از دوران جنگ است که در سقز زندگی می‌کند و در جریان داستان به همراه خانواده‌هاش 25 روز زیر سنگر مخفی می‌شوند و اتفاقات جالبی برای آن‌ها رخ می‌دهد.

این نویسنده زنجانی دیگر کار در دست نگارش خود را یک رمان سه زمانه عاشقانه عنوان کرد و افزود: این رمان فعلا به پایان نرسیده است اما به نظرم کار جدیدی در عرصه نویسندگی‌ام خواهد شد.

وی فعالیت خود در حوزه نویسندگی به‌ویژه دفاع مقدس را یک توفیق بزرگ اعلام کرد و افزود: هرچند نویسندگی عایدی مالی برایم ندارد، اما قطعا اگر دوباره این مسیر را به عقب برگردم، نویسندگی را انتخاب خواهم کرد.

شکوری با اشاره به اینکه حال خوب نویسندگی با هیچ چیز در دنیا قابل مقایسه نیست، اضافه کرد: امیدوارم در آینده کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه دفاع مقدس که به نظرم با وجود نگارش کتاب‌های بسیار مغفول مانده بنویسم.

به گزارش ایبنا؛ «فاطمه شکوری» یکی از نویسندگان زنجانی است که اغلب آثارش در حوزه ادبیات پایداری است.

این نویسنده با نوشتن خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خاطرات خانواده‌های شهدا یکی از افرادی است که بیشترین آثار در حوزه جنگ دارد.

شکوری که از دوران جوانی به نوشتن علاقه داشته و در کلاس‌های ادبی نیز حضور پیدا می‌کرده است، کار نویسندگی خود را به صورت جدی از سال 93 با نگارش رمان «طرلان عاشقانه‌ای دور» آغاز کرده است.

«روزهای خاردار» نخستین کتاب فاطمه شکوری در حوزه خاطره‌نویسی است که با نوشتن خاطره‌های خانواده‌های شهدا به چاپ رسیده است، کتابی که با نوشتنش تحولی در شخصیت نویسنده نسبت به جنگ و وقایع آن ایجاد کرده است.

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی اما آخرین نوشته این نویسنده حوزه ادبیات پایداری با عنوان « مهمان کردها» به چاپ رسیده است که از همان روزهای نخست چاپ با استقبال خوبی مواجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها