یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
انتشار دو کتاب جدید از  پدر شعر آیینی کشورمان/ اشراف کامل حضرت محمد (ص) بر مبانی شعر عرب

امسال دو کتاب جدید از محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی کشورمان شامل اثر پژوهشی «تجربه‌های قدسی» و گزیده اشعار با انتخاب سید علی موسوی گرمارودی در اختیار علاقه‌مندان و اهل ادب قرار می‌گیرد.

محمدعلی مجاهدی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اعلام این خبر توضیح داد: گزیده اشعار آیینی شامل 51 غزل از سروده‌های من با انتخاب سیدعلی موسوی گرمارودی است. «تجربه‌های قدسی» نیز توضیحات در مورد شاعرانی است که مورد عنایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تجربه‌های قدسی به نوعی معرفی شاعران مورد عنایت اهل بیت از زمان رسول خدا (ص) تا زمانه ماست که برای شاعران جوان آیینی‌سرا مطالب آموزنده و بشارت‌‌انگیزی دارد و روایتگر لحظات اتصال روحی شاعران است.

مجاهدی گفت: در مقدمه کتاب «تجربه‌های قدسی» هدف از تالیف اثر را بیان کرده‌ام و اولین بخش مربوط به مشروعیت و مقبولیت شعر آیینی در نظر شارع مقدس، همراه با اشاراتی مستند به رفتار پیامبر اکرم(ص) در مورد شعرای عصر جاهلی و دوره پس از اسلام خواهد است. در این بخش به تبیین این مطلب پرداخته‌ام که رسول اکرم (ص) کاملا به مبانی شعر عرب اشراف داشتند و گاه به نقد آن می‌پرداختند.

پدر شعر آیینی کشورمان در پایان گفت: در ادامه نیز شاعران مورد نظر، هرکدام به عنوان یک راوی، ماجرای ارتباط شعری خود را با حضرات معصومین (ع) روایت می‌کنند، بنابراین به تعداد راویان و گاه بیشتر، روایت خواهیم داشت چراکه بعصی از شعرا، راوی چند روایت هستند و در پایان هر روایت، نتیجه تجربه‌های قدسی شاعران در یک یا چند مورد توضیح داده شده است که می‌تواند برای شاعران جوان باورمند مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها