دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
نویسنده شیرازی درباره اخلاق کسب‌وکار کتاب نوشت

نویسنده شیرازی در حوزه دین و شعار سال دو کتاب منتشر کرد و به‌زودی کتابی در حوزه «اخلاق کسب‌وکار» به چاپ می‌رسد.

رضا طالعی‌فر، نویسنده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، عنوان می‌کند: تلاش‌های آگاهانه برخی از متفکران، اندیشه‌ورزان و سیاسیون غربی در رصد تمام و کمال مقوله مهدویت و منجی‌گرایی و طرح‌ریزی انواع و اقسام برنامه‌ها و استراتژی‌ها برای کم جلوه دادن، به انحراف کشیدن و بی‌توجه کردن بشریت به مقوله موعود و موعودگرایی از یک طرف و ضعف منابع متقن درباره بازخوانی شیوه‌ها و تکنیک‌های غربی در ستیز با فرهنگ مهدوی، نگارنده را بر آن داشت تا در کتاب پیش رو ضمن برشماری و واکاوی طرح‌های این دشمنان قسم خورده که نوعا کاری زمان بر و پیچیده بود، این پیام مهم را به دوست‌داران و دل‌دادگان آن حضرت برساند که برای امر ظهور و انتظار فرج که افضل الاعمال به شمار می‌رود بیش از پیش باید تدارک دید و خود و جامعه خود را مهیا و آماده کرد.

 

مولف کتاب فوق بر این اعتقاد است که با شناخت، نقد و بررسی دیدگاه‌ها و رویکردهای صادره از نظام استعمار غربی و به چالش‌ کشیدن آن‌ها می‌توان زمینه پذیرش حکومت طیبه مهدوی را در سطح جامعه بیشتر فراهم آورد. ضمن این‌که امید است این تلاش ناچیز نگارنده جرقه‌ای باشد برای جلب بیشتر نگاه‌ها و انگیزه‌های متفکران و نویسندگان متعهد و مهدی‌باور کشورهای اسلامی علی‌الخصوص کشورمان تا با همت بلند آن‌ها و قلم ژرف‌اندیشانه‌شان بتوان به آماده‌سازی شرایط ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحناه فداه، مهدی‌(عج) به‌عنوان مهمترین حادثه تاریخ بشریت کمک کرد.
 
وی در ادامه به آنچه که در فصول مختلف این کتاب آمده است اشاره کرد و گفت: در فصل اول اهمیت شناخت موضوع ستیز غرب با فرهنگ مهدویت مورد توجه قرار گرفته و در فصل دوم نقش رسانه های غربی در گسترش مهدویت ستیزی تبیین شده است.

طالعی‌فر به ژست‌های علمی غرب و مهدویت ستیزی در فصل سوم کتاب اشاره کرد و افزود: در فصل چهارم نقش هنر و فرهنگ غربی و مهدویت ستیزی بررسی شده است. همچنین در فصل پنجم سیاست و دیپلماسی غرب و مهدویت ستیزی بیان شده است. اما در فصل ششم: چه بایستی کرد؟ به نتیجه‌گیری می‌پردازد.

 

این فعال بخش خصوصی و عضو اسبق هیات علمی و مدیر گروه دانشگاه برازجان در رشته مدیریت دولتی درباره کتاب دوم خود که با نام «جُستاری بر مبانی الزامات جهش تولید» است، تصریح کرد: «جهش تولید» به‌عنوان شعار سال 1399 مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، از‌ جمله نام‌گذاری‌های با مسمایی است که چون سال‌های اخیر بر مدار و محور اقتصاد قرار داشته و به‌نظر می‌رسد حوزه اقتصاد در شرایط فعلی آنقدر حایز اهمیت و قابل اعتناست که معظم‌له با اشراف به وضعیت کنونی و آتی کشور در مسیر رسیدن به نقطه مطلوب و در تراز جمهوری اسلامی، بدان تاکید ورزیده‌اند؛ بنابراین نگارنده کتاب پیش‌رو با درک اهمیت موضوع و راهبرد جهش تولید و توجه به این مهم که اساسا جهش تولید و به‌طورکلی جهش اقتصادی در کشور صرفا با افزایش، به‌روزرسانی و راه‌اندازی خطوط تولید تعطیل شده محقق نمی‌شود و بایستی برای تحقق این راهبرد کلیه عوامل و مولفه‌های تاثیرگذار را در کنار هم و در یک بسته کامل مدنظر قرار داد و در این مسیر پرسنگلاخ و دشوار، درک و شناخت صحیح و دقیقی از الزامات و ضروریات متعددی داشت، از این‌رو درصدد برآمده است در مجموعه مباحث مطرح شده در این کتاب در قالب 6 فصل کلی، به بررسی و مداقه بر قسمت قابل توجهی از این عوامل و ابعاد موثر بپردازد. به یاد داشته باشیم که جهش تولید زمانی به صورت عینی کارکرد شگرف خود را نشان می‌دهد که ضمن رعایت توجه به الزامات آن، همه اجزایش در کنار هم کار کند تا بتوان به خروجی کار اطمینان داشت.
 
به گفته طالعی‌فر، مخاطبان این کتاب می‌توانند طیف متنوعی از دانشجویان، استادان حوزه و دانشگاه، نظریه‌پردازان، محققان، مدیران رده‌های مختلف سازمان و .... را شامل گردد و قطعا ارایه نظرات کلیه مخاطبان کتاب چراغ راه نویسنده برای خدمت هرچه بیشتر در راستای اعتلای نام ایران و ایرانی است.
 
نویسنده که دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی (گرایش منابع انسانی) است از انتشار دو عنوان کتاب دیگر خود در سال جاری خبر داد و گفت: امسال کتاب «اخلاق کسب‌وکار» را به علاقه‌مندان این حوزه ارایه می‌کنم و کتاب دیگرم که در حوزه مطالعات غرب و امپریالیسم و ربایش اذهان است اواخر شهریور سال جاری آماده خواهد شد.
 
به گزارش ایبنا؛  از رضا طالعی‌فر که مدرس دانشگاه پیام‌نور شیراز، جهاددانشگاهی یزد، علمی کاربردی شیراز، سازمان مدیریت صنعتی شیراز است نزدیک به 50 مقاله در روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری-تحلیلی چاپ شده، در سال 1390 کتاب «جستاری بر مبانی توسعه محصول جدید» و سال 1394 اثری با عنوان «جستاری بر مبانی سازمان‌های پروژه محور» چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها