سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
اهدا ۳۸ هزار جلد کتاب به گروه های هدف در استان ایلام

منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۳۸ هزار جلد کتاب در میان علاقه‌مندان به کتاب و جوامع مختلف در موضوعات متنوع، توزیع و اهدا شد.

منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، هدف از این اقدام فرهنگی را ارایه خدمات و توزیع هدفمند و توسعه فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی و توجه به خدمات عادلانه فرهنگی و اجتماعی در میان جوامع مختلف هدف در استان عنوان کرد.
 
وی افزود: محوری‌ترین خدمت فرهنگی که می‌تواند افزایش دانایی و آگاهی در میان جامعه را به دنبال داشته باشد، توسعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه است و تلاش کرده‌ایم، در توزیع و اهدا کتاب، به ذائقه جوامع هدف توجه کنیم و کتاب در موضوعات مذهبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، ادبی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک و نوجوان و همچنین در مناطق محروم و کم برخوردار اهدا و توزیع کنیم.
 
محبی افزود: اهدای کتاب، می‌تواند بنیادهای انگیزشی را در مخاطبان تقویت کند و یکی از اهداف کلان و بلندمدت این اداره‌کل، توسعه و ترویج حداکثری فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، مخصوصاً در میان افراد محروم و نیازمند و به دور از امکانات فرهنگی بوده است.
 
 مؤلف کتاب «شخصیت پردازی در زمان دفاع مقدس» ادامه داد: خوشبختانه تمام کتاب‌هایی که از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ارسال و نیز آثاری که از محل خرید استانی، از ناشران بومی، در کتاب‌سرا تجمیع شده بود، در میان جوامع هدف توزیع گردیده و ان‌شا‌ءالله به زودی سهمیه کتاب اهدایی وزارت متبوع؛ به استان ارسال خواهد شد تا در بین جوامع هدف توزیع شود.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: توزیع هدفمند و با برنامه و  با نظارت این اداره‌ کل، در راستای مخاطب‌شناسی برای توزیع کتاب، یک جریان اداری و برنامه ریزی شده است که خوشبختانه برای رسیدن به اهداف موردنظر درست ریل‌گذاری شده است.
 
وی با تقدیر از تلاش‌های «کتابسرا»ی این اداره کل افزود: این مکان به مرکزی فعال برای توزیع و اهدای هدفمندکتاب در استان تبدیل شده و در تلاش است تا با برنامه‌‌ریزی و با نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،ضمن شناسایی مخاطبان واقعی، کتاب‌های لازم و مناسب را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند، ضمن آن که اجرای این جریان، بر عهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها