پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
بازسازی کتابخانه علامه طباطبایی ارومیه در انتظار تخصیص بودجه/آذربایجان غربی به 30 کتابخانه عمومی نیاز دارد

خدیجه معصومی از نیاز منطقه آذربایجان غربی به 30 باب کتابخانه خبر داد و درباره بهره‌برداری کتابخانه علامه طباطبایی ارومیه گفت: پیگیر تخصیص بودجه برای مرمت و بازسازی این کتابخانه عمومی هستیم که با تخصیص اعتبار، اداره کل راه و شهرسازی به‌عنوان مجری پروژه، عملیات بازسازی آن را آغاز خواهد کرد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با اشاره به این‌که برای بازسازی کتابخانه عمومی علامه طباطبایی ارومیه باید بودجه لازم به اداره کل راه و شهرسازی تخصیص یابد، بیان کرد: ساختمان کتابخانه علامه طباطبایی ارومیه پس از دریافت حکم تخریب، از سال ۹۶ به منظور بازسازی بنا، تخلیه شده و برای تداوم خدمت‌رسانی به اعضا، منابع و تجهیزات آن به ساختمان دیگری منتقل شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ مشکل سند مالکیت ساختمان قدیمی برطرف و به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر شد که طبق آخرین جلسه و بازدید میدانی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی، مقرر  شد در صورت احراز شرایط فنی، ساختمان به جای تخریب، مرمت و بازسازی شود.

معصومی افزود: بنا بر اعلام مجری پروژه، برای تخریب و بازسازی کتابخانه عمومی طباطبایی بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما در صورت تایید استحکام بنا از سوی مرجع ذی‌صلاح، این ساختمان با اعتبار کمتری مرمت شده و به بهره‌بردار تحویل خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌ غربی، با بیان این‌که کتابخانه عمومی طباطبایی در حال حاضر در ساختمان استیجاری در خیابان «آزادگان1» فعالیت دارد، گفت: در حال حاضر پیگیر تخصیص بودجه برای مرمت و بازسازی این کتابخانه عمومی هستیم  که با تخصیص اعتبار، اداره کل راه و شهرسازی به‌عنوان مجری پروژه، عملیات بازسازی آن را آغاز خواهد کرد.

معصومی درباره احداث کتابخانه‌های جدید در سال ۱۴۰۱ نیز افزود: در حال حاضر کتابخانه علامه دهخدای میاندوآب دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد؛ یک کتابخانه عمومی نیز در شهر نلاس سردشت دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد است.  

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی دارای ۷۳ باب کتابخانه نهادی و ۲۴ باب کتابخانه مشارکتی و مستقل و بر‌اساس جمعیت کل استان، حدود ۳۰ کتابخانه عمومی دیگر مورد نیاز استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها