چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
«لیان‌دخت» داستان مبارزه برای رسیدن است

ثریا شیری، درباره نخستین اثرش گفت: «لیان‌دخت» داستان یک زن و رنج‌ها و چالش‌هایی است که برای رسیدن به هدفش با آن‌ها مواجه می‌شود.

ثریا شیری، نویسنده «لیان‌دخت» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در بوشهر درباره این کتاب گفت: این اثر برای جشنواره داستان‌نویسی نشرسرای خودنویس یا نشر صاد، در قالب یک طرح نوشته شد، حدود ۱۰۰۰ نفر طرح‌های داستانی خود را به این جشنواره ارسال کردند. از این میان، تنها ۳۰ طرح برگزیده و در کارگاه‌های آموزشی شرکت داده شدند تا نویسندگان نوقلم به کمک استادان مجرب که همگی از نویسندگان به‌نام کشور، طرح خود را تبدیل به رمان کامل کنند. خوشبختانه «لیان‌دخت» در این جشنواره رتبه چهارم را کسب کرد.

وی درباره موضوع داستان «لیان‌دخت» توضیح داد: «لیان‌دخت»، داستان یک زن و رنج‌ها و چالش‌هایی است که برای رسیدن به هدفش با آن‌ها مواجه می‌شود.

شیری همچنین درباره علت انتخاب نام «لیان‌دخت» نخستین اثر داستانی خود بیان کرد: «لیان» اسم قدیم شهر بوشهر و داستان درباره دختری از اهالی همین شهر است؛ از آنجا که رنج‌ها و چالش‌های شخصیت اصلی داستان را تمام دختران بوشهر به شکلی متفاوت درک کرده‌اند، تصمیم گرفتم این اسم را برای کتاب انتخاب کنم تا «لیان‌دخت» صدای تمام دختران بوشهر و حتی ایران باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که خالد حسینی، جین وبستر و اریک امانوئل اشمیت نویسندگان مورد علاقه من هستند، افزود: سعی کردم در نوشتن «لیان‌دخت» قلمی ساده و روان داشته باشم تا مخاطب برای ارتباط برقرار کردن با داستان به زحمت نیفتد؛ مثل حسی که خودم از خواندن داستان‌های مهرداد صدقی و هوشنگ مرادی‌کرمانی لمس می‌کنم.

شیری در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌که آیا خبرنگاری موجب ورود شما به دنیای نویسندگی شد، گفت: خیر؛ پیش از این‌که وارد عرصه خبرنگاری شوم، داستان می‌نوشتم اما هیچ‌گاه آن را به‌صورت جدی دنبال نمی‌کردم تا این‌که جشنواره داستان‌نویسی خودنویس و علاقه‌ای که از زمان کودکی همراه من بود، موجب شد به‌صورت جدی به آن فکر کنم و داستان خودم را بنویسم.

این خبرنگار در پایان یادآور شد: از لیان‌دخت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد؛ اما به‌زودی در آیینی در بوشهر هم با حضور نویسندگان و اهالی داستان رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ «لیان‌دخت» نوشته ثریا شیری، نویسنده و خبرنگار بوشهری به همت نشر صاد منتشر شده است. شیری متولد بندر گناوه و دانش‌آموخته رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی است. وی در حال حاضر خبرنگار هفته‌نامه «اتحاد جنوب» و مشاور و دبیر سایت نشرسرای خودنویس است. «لیان دخت» نخستین اثر ثریا شیری است که با محوریت یک دختر بوشهری و تبیین سبک زندگی زنان جنوب به رشته تحریر درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها