شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
سوری‌ها می‌خواهند از تمدن و فرهنگ ایرانی بیشتر بدانند

شفیق دیوب با اشاره به نقش نمایشگاه کتاب تهران بر تقویت روابط فرهنگی ایران و سوریه گفت: تبادل تجربیات همچنین، ترجمه‌ از عربی به فارسی و برعکس بسیار مهم است. باید در این زمینه‌ها بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شفیق دیوب، سفیر سوریه در ایران در حاشیه بازدید از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار ایبنا گفت: نمایشگاه کتاب تهران، رویداد بسیار برجسته و ممتازی است. من به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به خاطر برگزاری موفق این نمایشگاه تبریک می‌گویم. امیدواریم در سال‌های آینده، این نمایشگاه از لحاظ گستردگی نشر و کتاب پیشرفت بیشتری داشته باشد؛ همچنین امیدواریم روابط میان دو وزارت فرهنگ سوریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران عمیق‌تر شود. تلاش خواهیم کرد که مشارکت دو کشور در بحث حضور در نمایشگاه کتاب سوریه و ایران تقویت شود.  

وی افزود: مردم سوریه، ایرانیان را بسیار دوست دارند و برای ایران، دولت و رهبر آن احترام زیادی قائل هستند. تقویت روابط فرهنگی میان این دو کشور بسیار مهم است و باید بر این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشیم. می‌توانیم از طریق مشارکت‌های متداوم و جلسات مشترک هیأت‌های فرهنگی این دو کشور روابط را تقویت کنیم.

دیوب ادامه داد: می‌توانیم از طریق تشویق ناشران ایرانی برای شرکت در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی سوری تعامل بیشتری داشته باشیم، در مقابل ناشران و نویسندگان سوری نیز در برنامه‌های فرهنگی ایران شرکت کنند. تبادل تجربیات همچنین، ترجمه‌ از عربی به فارسی و برعکس بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: باید در این زمینه‌ها بیشتر تلاش کنیم. علاقه سوری‌ها به ترجمه در زمینه انواع کتاب اعم از تاریخی، داستان، رمان و بیشتر تلاش‌مان مطلع شدن از فرهنگ و تمدن ایرانی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها