شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
نمایشگاه کتاب پیوند مردم با کتاب را مستحکم‌تر کرد

سید حسین شهرستانی با اشاره به برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت مجازی و حضوری گفت: این تجربه خوبی است که قابلیت تکرار شدن دارد. اساسا هر تجربه خوبی که بتواند پیوند مردم با کتاب را مستحکم‌تر کند، خوب است و باید به آن دامن زد.

سید حسین شهرستانی مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بیان کرد: نویسندگان باید به مسائلی بپردازند که دغدغه‌های مردم جامعه را پاسخ دهد. البته با توجه به اینکه جهان به سمت تصویری شدن در حال حرکت است شاید بهتر باشد که ما نیز در این زمینه وارد عمل شویم.
 
وی افزود: در حال حاضر جهان به سمت تصویری شدن حرکت می‌کند و متون مکتوب در حال ضعیف شدن هستند. شاید بهتر آن باشد شرایطی را به وجود بیاوریم که بین متن و تصویر ارتباط بیشتری برقرار شود. مثلا می‌توان کتاب‌ها را در حوزه رسانه‌های تصویری به صورت دلنشین‌تری تبلیغ و ترویج کرد.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت مجازی و حضوری تصریح کرد: این تجربه خوبی است که قابلیت تکرار شدن دارد. اساسا هر تجربه خوبی که بتواند پیوند مردم با کتاب را مستحکم تر کند، خوب است و باید به آن دامن زد.
 
سید حسین شهرستانی در پایان سخنان خود تفکیک موضوعی نمایشگاه کتاب را تصمیم درستی ندانست و گفت: این موضوع می‌تواند بر میزان استقبال مخاطبان تاثیر بگذارد. هرچه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بازدید کنندگان بیشتری توام باشد، بهتر است.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها