شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
ارتقای کیفی صنعت نشر هدف اصلی نمایشگاه کتاب است

حامد رهنما اظهار کرد: در حال حاضر در کل دنیا بحث ارتقای کیفی صنعت نشر و فعالان این صنعت هدف اصلی نمایشگاه کتاب است. ارتباط بین نویسندگان و تصویرگران، ایجاد شرایطی برای انعقاد قراردادهای کتاب، تبادل و فروش کپی‌رایت کتاب‌ها نیز از دیگر اهداف این نمایشگاه‌ها است.

حامد رهنما مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) تاکید کرد: امیدوارم روزی را شاهد باشیم که نمایشگاه کتاب به سمت تخصصی‌تر شدن پیش برود و همه ناشران، نویسندگان، تصویرگران، گرافیست‌ها و فعالان صنعت نشر را در برنامه‌ای منظم گردهم آورد؛ برنامه‌ای که بتواند در نهایت به ارتقاء کیفیت نشر کمک کند.
 
این فعال فرهنگی تاکید کرد: موضوع فروش و عرضه کتاب با تخفیف یا بدون تخفیف بحثی است که باید توسط کتاب‌فروشان و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دامن زده شود. این کار باعث خواهد شد تا علاقه‌مندان به کتاب بتوانند با فرصت بیشتری به انتخاب کتاب‌های مورد علاقه خودشان بپردازند.
 
وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر در کل دنیا بحث ارتقای کیفی صنعت نشر و فعالان این صنعت هدف اصلی نمایشگاه کتاب است. ارتباط بین نویسندگان و تصویرگران، ایجاد شرایطی برای انعقاد قراردادهای کتاب، تبادل و فروش کپی‌رایت کتاب‌ها نیز از دیگر اهداف این نمایشگاه‌ها است.
 
حامد رهنما در پایان گفت: اینکه نمایشگاه امسال به صورت مجازی هم برگزار شد، اقدام بسیار خوبی بوده است و سبب می‌شود مردم در این ترافیک و مشکل ترافیکی و شیوع بیماری کرونا کمتر از خانه خارج شده و در نمایشگاه مجازی شرکت کنند. اگر چه جمعیت کمتری در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد اما فروش کتاب همچنان به قوت خود باقی بوده و کم نشده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها