دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب به رونق فضای فرهنگی کمک کرد

جمال رحیمیان، برگزاری نشست‌های فرهنگی و ارتباط رو در رو اهالی قلم با مخاطبان را زمینه‌ساز رونق بیشتر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارزیابی کرد.

جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: در شرایط کرونایی و اپیدمی این بیماری طبیعی بود که مسئولان فرهنگی تمایلی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت حضوری نداشته باشند؛ اما همت امسال‌ مسئولان برای برگزاری مجدد این نمایشگاه، با وجود همه مشکلات قابل تحسین است. مسئولان فرهنگی می‌توانستند فقط نمایشگاه مجازی را برگزار کنند اما این کار را نکردند و مشکلات برگزاری نمایشگاه حضوری را به جان خریدند تا دل دوستداران کتاب را شاد نگه‌دارند و این کاری ارزشمند است و باید به آن‌ها دست مریزاد گفت.
 
 وی ادامه داد: این‌که دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قبول مسئولیت و با وجود همه سختی‌ها به منظور شادی خانواده‌ها، ناشران و نویسندگان به این موضوع پرداخته‌اند، قابل تقدیر است؛‌ همچنین تلاش‌ آن‌ها برای فراهم کردن شرایط مناسب برای این‌که خانواده‌ها در این بوستان کتاب قدم بزنند و کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند، ستودنی است.
 
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه به دو صورت مجازی و حضوری عنوان کرد: نمایشگاه مجازی بیشتر برای کسانی که از مرکز دور هستند و امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، شرایط خوبی را فراهم می‌کند. با این وجود به شخصه معتقدم هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند جایگزین فضای حضوری در نمایشگاه شود.
 
رحیمیان درباره فعالیت‌های فرهنگی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: در ایام نمایشگاه در مصلی امام خمینی‌(ره) اصحاب کتاب، نویسندگان و ناشران گردهم جمع می‌شوند و مردم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند؛ نشست‌های مختلفی برگزار می‌شود، گفت‌وگوهای دو طرفه شکل می‌گیرد، جشن‌های امضا برگزار می‌شود و... این برنامه‌ها است که به رونق فضای فرهنگی و صمیمیت آن کمک می‌کند.
 
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: باید نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را  قدر بدانیم و آن را تقویت کنیم؛ بنابراین استفاده از فضای مجازی به زعم من، فقط می‌تواند برای کسانی که از مرکز دور هستند، توصیه شود و پیشنهاد می‌کنم فرهیختگان و کسانی که در تهران ساکنند، اعم از دانشگاهیان، دانش‌آموزان، حوزویان و... فرصت حضور در برگزاری حضوری و فیزیکی نمایشگاه کتاب را از دست ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها