شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
حضور پررنگ مردم در نمایشگاه شادابی جامعه را نشان می‌دهد

مجتبی رحماندوست با اشاره به این‌که حضور مردم در این نمایشگاه خوب و خرید آنان قابل توجه است،‌ اظهار کرد: حضور پررنگ مردم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رد ادعای کسانی است که معتقدند، جامعه ایران به یاس مبتلا شده است.

مجتبی رحماندوست نویسنده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: متاسفانه برخی در جامعه ما به شدت تبلیغ زده‌اند و کسانی که سرفرازی این مردم را نمی‌خواهند مدام در گوش آنان جملات مأیوس کننده مثل عدم تمایل مردم به خرید کتاب یا گرانی کتاب را سر می‌دهند. اینان می گویند: «چه کسی به فرهنگ و کتاب اهمیت می‌دهد، وقتی که این همه گرسنگی هست؟.»
 
وی تاکید کرد: باید این جمعیت را به رخ آنان کشید. باز هم می‌خواهند بگویند حاضران در این نمایشگاه را نیروی انتظامی آورده است؟ آیا حاضران صرفاً تماشاگرند یا خریداران واقعی کتاب؟ من با قاطعیت می‌گویم حضور مردم در این نمایشگاه خوب و خرید آنان قابل توجه است. یعنی هم خوب می‌خرند و هم خوب می‌خوانند. استقبال از کتاب‌ها در غرفه‌های مختلف، نشان‌دهنده قوت پدیدآورندگان آثار است. آثاری که  نویسندگان خیلی از آنها دوستان ایرانی ما هستند.
 
او در ادامه اظهار کرد: از استقبال مردم از نمایشگاه کتاب پس از دو سال شیوع بیماری کرونا معلوم شد که نه تنها مردم از کتاب و کتابخوانی فاصله نگرفته‌اند، بلکه عطش آن‌ها در این زمینه بیشتر هم شده  و  علی‌رغم همه مشکلات، کتاب و کتابخوانی همچنان در میان مردم جایگاه دارد.
 
این نویسنده همچنین تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب به صورت مجازی و حقیقی تامین کننده عدالت فرهنگی در جامعه است چراکه خیلی از مردم که دلشان می‌خواهد در نمایشگاه  کتاب حضور داشته باشند ولی نمی‌توانند، کتاب‌های مورد نظرشان را نمایشگاه مجازی تهیه می‌کنند.
 
وی افزود: دسترسی به اینترنت و موبایل باعث شده است عدالت شکل عملی‌تری به خود بگیرد و این قابل تقدیر است. البته  اگر غیر از این بود پس از گذشت چهل و اندی از انقلاب، عدم تامین شرایطی برای تسهیل خرید کتاب‌ها به کمک اینترنت، کم لطفی تلقی می‌شد.
 
مجتبی رحماندوست در پایان از رونمایی کتاب تازه تالیف خود با عنوان «رای حلال» توسط انتشارات سروش در سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: این کتاب یادداشت‌های روزانه یک نماینده مجلس است که نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قامت  نماینده مردم «تهران / ری / شمیرانات» حضور داشت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها