سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ احیا کننده صنعت نشر

رحیم نریمانی معتقد است: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کلونی است که می‌تواند احیا کننده صنعت نشر باشد؛ چرا که تمامی کسانی که به نوعی با این صنعت کار می‌کنند را گرد هم جمع می‌کند.

رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از دو سال وقفه را اقدامی بزرگ خواند و اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کلونی است که می‌تواند احیا کننده صنعت نشر باشد؛ چرا که تمامی کسانی که به نوعی با این صنعت کار می‌کنند را گرد هم جمع می‌کند.
 
 مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: خیلی از ناشران طی دو سال گذشته به لحاظ اقتصادی وضعیت بدی پیدا کرده‌اند. برگزاری مجدد این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه مثل نمایشگاه‌های استانی کتاب،  روح تازه‌ای به پیکره نشر وارد کرد مضاف بر اینکه این نمایشگاه فرصتی را فراهم کرد که اعضای فعال در حوزه نشر به تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.
 
 وی تصریح کرد: از سوی دیگر بعد فرهنگی این نمایشگاه است که می‌تواند به آرامش روحی، افزایش دانایی و اعتلای آگاهی عموم مردم کمک کند. برای رسیدن به آرامش روحی، جامعه به رسانه‌ای مثل کتاب نیازمند است به‌ویژه که جامعه ما، جامعه جوانی است و این جامعه جوان، نیازمند اندیشه، فکر و اطلاعات است و این رسانه‌ها هستند که می‌توانند در این زمینه نقش مهمی داشته باشند و در میان رسانه‌ها کتاب جایگاه ویژه‌ای را داشته و دارد.

رحیم نریمانی در پایان گفت: بنابراین برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی امری ضروری است و با توجه به تجربه خوبی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی به‌دست آورد، می‌توان امیدوار بود که این شیوه در سالیان آتی تداوم پیدا کند و این تجربه در نمایشگاه‌های استانی و حتی بین‌المللی و نمایشگاه‌های کتاب کشورهای اسلامی تکرار شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها