سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
رویدادهای نمایشگاه کتاب تاثیرگذارترین شکل‌ ترویج کتابخوانی است

سولماز خواجه‌وند با اشاره به این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رخدادی شادی بخش است، ‌تصریح کرد: رویدادهایی که در سالن کودک و نوجوان در حال برگزاری است مثل دیدار با نویسندگان، گپ‌وگفت‌ها، پرسش و پاسخ‌ها و... محفلی ایجاد کرده که به نظرم یکی از تاثیرگذارترین شکل‌های ترویج کتابخوانی است.

سولماز خواجه‌وند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) پس از اتمام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره این رخداد فرهنگی توضیح داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درواقع محفلی است که اکثریت فعالان این حوزه را با هر سلیقه و رویکردی در زمانی مشخص دور هم جمع می‌کند و به هر حال فرصت مغتنمی است.
 
نویسنده مجموعه هفت جلدی «ماجراهای تانتانا» افزود: از سویی من به‌عنوان یک نویسنده کمی هم دغدغه کتاب فروشی‌های خرد و کوچک را دارم. احتمالا این روزها آن‌ها، فروشی که باید داشته باشند را ندارند و این مساله جای تاسف دارد. امیدوارم مسئولان فرهنگی راه حلی برای این مساله پیدا کنند تا ضرر اقتصادی دامن‌گیر کتابفروشی‌ها نشود و ما کماکان بتوانیم هر سال نمایشگاه کتاب شایسته‌ای را داشته باشیم.
 
وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای مخاطبان کودک و نوجوان یک رویداد فوق‌العاده، خاطره‌ساز و تاثیرگذار بود چون شرایطی را مهیا می‌کرد که آنان بتوانند ناشران مختلف ادبیات کودک و نوجوان را، کنار هم ببینند و سلیقه ناشران در انتخاب محتوای کتاب‌ها و ظاهر کتاب‌های تولید شده و... را با هم مقایسه کنند.
 
این فعال فرهنگی تاکید کرد: رویدادهای نمایشگاه مانند دیدار با نویسندگان، گپ‌وگفت‌ها، پرسش و پاسخ‌ها و... محفلی ایجاد کرد که یکی از تاثیرگذارترین شکل‌های ترویج کتابخوانی است. در حال حاضر بعضی از ناشران با هوشمندی تمام از فرصت نمایشگاه برای ساخت لحظه‌های فوق‌العاده استفاده کردند.

سولماز خواجه‌وند در پایان درباره استقبال عمومی از نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به اینکه دو سال نمایشگاه کتاب برگزار نشد و با توجه به اینکه کتابفروشی‌های تهران عموماً در یک منطقه متمرکز هستند و چندان پراکندگی‌ای در شهر ندارند به نظرم جا داشت جمعیت متراکم‌تری را ببینیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها