سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کتاب‌های مدافعان حرم را جدی بگیرید/ کمیت و کیفیت کتاب‌های ادبیات پایداری در خور توجه است

زهرا غفاری با اشاره به این‌که کمیت و کیفیت کتاب‌های ادبیات پایداری و مقاومت در خور توجه است، ‌اظهار کرد: بعضی از کتاب‌های مدافعان حرم که اتفاقاً تعدادشان هم کم نیست به صورت صریح و با زبان امروزی ویژه مخاطبان جوان نوشته شده‌اند و انتظار می‌رود، مورد توجه آنان قرار بگیرد.

زهرا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) به مخاطبان مطالعه کتاب‌های ادبیات مقاومت را توصیه کرد و افزود: شیوه زندگی و نوع نگاه مدافعان حرم، نیازمند تفکر و اندیشه است. آنها به نسلی تعلق دارند که مسائل هشت سال دفاع مقدس را ندیده‌اند اما حاضر شده‌اند برای اعتقاداتشان تا سر حد جان بایستند. اغلب شهدای حرم جوانانی هستند که جنگ را ندیده‌اند و بیشترشان متولدان دهه هفتاد و هشتاد هستند؛ خواندن این کتاب‌ها می‌تواند برای جوانان نسل حاضر الگویی خوب باشد و روش زندگی خاصی را به آنان منتقل کند.
 
او همچنین مطرح کرد: مدافعان حرم کسانی هستند که به لحاظ فکری و سن و سال و شیوه زندگی فردی و اجتماعی با جوانان فعلی تشابهات زیادی دارند و خواندن کتاب‌هایی با موضوع زندگی‌نامه این افراد، می‌تواند الگوی مناسبی در روش زندگی آنان باشد. ما باید این کتاب‌ها را بخوانیم تا بدانیم این افراد چگونه زندگی کردند، چه ویژگی‌هایی داشته‌اند و چه مسائلی بر زندگی آنها اثر گذشته است. اینها را نمی‌دانیم مگر آنکه بخوانیم.
 
همسر شهید وحید زمانی‌نیا کمیت و کیفیت کتاب‌های ادبیات پایداری و مقاومت را در خور توجه توصیف کرد و یادآورشد: البته این گونه کتاب‌ها هم مثل سایر کتاب‌ها، کارهای قوی و ضعیف دارند. برخی از این کتاب‌ها به صورت اجمالی به زندگی این افراد پرداخته‌اند و بعضی مفصل‌تر و دلپذیرتر. بعضی از این کتاب‌ها که اتفاقاً تعدادشان هم کم نیست به صورت صریح و با زبان امروزی ویژه مخاطبان جوان و نوجوان نوشته شده‌اند و انتظار می‌رود، مورد توجه آنان قرار بگیرد. چون ما برای دانایی نیازمند دانشی هستیم که با خواندن بدست می‌آید.
 
زهرا غفاری در پایان گفت: عصر حاضر، عصر ارتباطات است؛ نسل جوان به‌ویژه دانشجویان زمانی می‌توانند از حقشان در حوزه‌های مختلف دفاع کنند که اهل مطالعه و دانستن باشند. در غیر این صورت تحت تاثیر تبلیغات قرار خواهند گرفت. زمانی که آنان اطلاعی نداشته باشند به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. امیدوارم یکی از تفریحات جوانان ما کتاب و کتابخوانی باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها