جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
حمایت وزارت اقتصاد از سرمایه‌گذاران داخلی تولید کاغذ

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره حمایت‌های این وزارتخانه از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی حوزه کاغذ گفت: کمک خواهیم کرد کارخانه‌های تولید کاغذ به حداکثر ظرفیت میزان بازدهی خود نزدیک شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احسان خاندوزی، در حاشیه بازدید از سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش ایبنا مبنی بر این‌که این وزارتخانه با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بخش خصوصی کشور در زمینه تولید کاغذ چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد، بیان کرد: حمایت‌های خود را از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه تولید کاغذ در قالب دو دسته‌بندی تقسیم کرده‌ایم.
 
احسان خاندوزی اضافه کرد: یک دسته از حمایت‌ها، شامل سرمایه‌گذاران جدیدی می‌شوند که قصد ورود به این صنعت را دارند. قطعا باید اجازه داد «اقتصاد فرهنگ» با توجه به سهمی که در تولید ناخالص داخلی کشور(GDP) دارد، به همان اندازه از تسهیلات و اعتبارات شبکه بانکی استفاده کند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی ادامه داد: دسته دوم حمایت‌ها نیز شامل بازیگران فعلی صنعت نشر می‌شود که همین اکنون در حوزه تولید کاغذ فعال هستند و کمتر از ظرفیت‌شان فعالیت می‌کنند؛ اما می‌توانند بخش زیادی از کاغذ داخل را تامین کنند.
 
وی با اشاره به این‌که به فعالان فعلی ‌حوزه تولید کاغذ، کمک خواهیم کرد تا حداقل به ظرفیت اسمی خود نزدیک شوند، عنوان کرد: برآوردمان این است که بخش اعظم نیاز کشور به کاغذ از همین طریق قابل تحقق است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها