جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
نمایشگاه کتاب باید چندین بار در سال برگزار شود

 در نهمین روز از سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران، لوریس چکناواریان، آهنگساز، رهبر ارکستر، نویسنده و نقاش ایرانی به نمایشگاه آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از اولین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، غرفه انتشارات دیدآور، با پوستر "دیدار با لوریس چکناواریان" و مراسم جشن امضای او در ایام برگزاری نمایشگاه، اطلاع رسانی‌ کرده بود. در نهمین روز، مخاطبان قبل از ساعت حضور او مقابل غرفه صفی تشکیل داده بودند برای دیدار و گرفتن امضا از او. در ادامه صف ایستادم و به صحبت‌های مخاطبان منتظر گوش دادم. تقریبا همه آنها در حال آماده کردن گوشی همراه خود بودند تا هنگام گرفتن امضا از استاد، فرصت عکس گرفتن با او را از دست ندهند. ارتباط مستقیم و بی واسطه میان مخاطبان و نویسنده می‌تواند فراتر از خواندن کتاب پیش رود و در برخورد نزدیک با او تجربه‌ای عمیق تر شکل بگیرد که سرآغاز پیوند ناگسستنی با کتاب و اهالی آن باشد. در این دیدار چکناواریان علی‌رغم کهولت سن، برای تمام مخاطبانی که از او امضا می‌خواستند تمام قد بلند می‌شد و ادای احترام می‌کرد. در میان شلوغی جشن امضا نیز فرصت کوتاه گفت‌وگو با ایبنا را پذیرفت:

چکناواریان در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب فوق‌العاده و بی نظیر است. فکر می‌کنم باید در سال چندین بار این نمایشگاه برگزار شود. استقبال مخاطبان بسیار خوب و باورنکردنی است. نمایشگاه باعث ارتباط هر چه بیشتر نویسندگان با مخاطبان خواهد شد. من خیلی به نمایشگاه و فضایی که در آن شکل می‌گیرد خوشبین و امیدوار هستم.

آهنگساز قطعه «شب قبل از عاشورا» در مورد بازخورد آثارش در ارتباط مستقیم با آنها گفت: بازخورد و تایید مخاطبان خیلی ارزشمند و انرژی بخش است. در کنسرت‌ها، نمایشگاه، کافه و همه جا مردم به من محبت دارند و با آنها ارتباط بسیار خوبی دارم. این ارتباط خیلی موثر است. مخاطبان الهام‌بخش هستند و می توانند در روند کاری آثار نقش مهمی داشته باشند.  لطف و محبت آنها و انرژی خاصی که می‌دهند، ادامه کار را لذت‌بخش و میسر می‌کند.

نویسنده کتاب «خرستان» در مورد استقبال از این کتاب گفت: هنگام نگارش آن اصلا فکر نمی‌کردم این حد اقبال نسبت به کتاب صورت بگیرد. اصلا چنین تصوری از بازخورد خوب مخاطبان نداشتم و خیلی خوشحال هستم.

چکناواریان در مورد حضورش در نمایشگاه نیز گفت: طی سال‌های متعددی که نمایشگاه برگزار شده، بیش از پنج یا شش بار، امکان بازدید برایم فراهم نشد و متاسفانه ایران نبودم. اما امسال فرصت خوبی پیش آمد و برای جشن امضای این کتاب آمدم و از هر فرصتی برای دیدار با مخطابان استقبال خواهم کرد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (بیست‌ویک تا سی‌ویک اردیبهشت ماه) به شکل حضوری در مصلی امام خمینی (ره) و مجازی در ketab.ir در حال برگزاری است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها