شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
علاقه‌مندان به مطالعه تاریخ کتاب‌های خاطرات و تاریخ شفاهی را بخوانند

رجبی گفت: به نظرم موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و موسسه پژوهش‌های سیاسی کارهای قابل قبول و وزینی را به چاپ رسانده است که برای مطالعه مناسب است، برخی از خاطرات و تاریخ شفاهی که به تازگی منتشر شده است، هم کار خوبی است. برخی از آثار جنگ و جبهه هم که توسط سوره مهر منتشر می‌شود به نظر من کار خوبی است.

محمدحسن رجبی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران که در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اشاره به کتاب‌هایی که موفق به تالیف آنها شده است، گفت: مکتوبات و بیانات سیاسی و اجتماعی علمای شیعه در 9 جلد، زندگینامه‌ سیاسی امام خمینی(ره)، علمای مجاهد، فرهنگنامه زنان ایرانی و پارسی‌گوی، کتابخانه‌ای در ایران و مجموعه مقالاتی که زیر چاپ است از جمله آثاری است که موفق به چاپ آنها شده‌ام.

وی با اشاره به برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از دو سال وقفه بیان کرد: البته نمایشگاه خوب است ولی ای کاش در زمان دیگری برگزار می‌شد، چون ظاهر اواخر فروردین اعلام کردند و فرصت کافی نبود تا همه ناشران شرکت کنند و جای برخی از ناشران بزرگ خالی است. تراکم چاپخانه‌ها باعث شد تا برخی از ناشران بزرگ نتوانند تمام آثار خود را در اینجا عرضه کنند، بعضا ناهماهنگی‌هایی در عرصه خدمات دیده می‌شود ولی در کل باید خسته نباشید گفت. 

رجبی به عنوان پیشنهاد کتاب یا کتاب‌هایی برای مطالعه علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های تاریخی گفت: چون حوزه کار من تاریخ معاصر هست؛ به نظرم موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و موسسه پژوهش‌های سیاسی کارهای قابل قبول و وزینی را به چاپ رسانده که برای مطالعه مناسب است، برخی از خاطرات و تاریخ شفاهی که به تازگی منتشر شده است، هم کار خوبی است. برخی از آثار جنگ و جبهه هم که توسط سوره مهر منتشر می‌شود به نظر من کار خوبی است و همین کتاب «سرگذشت استعمار» اگر رفع عیب بشود کار خوب و مناسبی برای مطالعه کودک و نوجوان است.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها