پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
نمایشگاه مجازی کتاب به تحقق عدالت فرهنگی کمک کرد

مدیر انتشارات شهید کاظمی ضمن اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور با برپایی نمایشگاه‌ بین المللی کتاب تهران، برگزاری نمایشگاه مجازی را عاملی برای تحقق عدالت فرهنگی برای مصرف کنندگان کتاب عنوان کرد.

حمید خلیلی مدیر انتشارات شهید کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه نمایشگاه یک رویداد فرهنگی بزرگی است و انقلاب نیز ماهیت فرهنگی دارد گفت: ان رویداد تا جایی که می‌دانم در کشورهای دیگر مشابهش نیست. اما هر کاری ضعف‌هایی نیز دارد. بعضی از ضعف‌ها قابل جبران است و بعضی دیگر چنین نیست.
 
وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا افزود: باید به مرور ضعف‌های نمایشگاه برطرف شود. اینکه شکل نمایشگاه این چنین باشد که برای بازدید به نمایشگاه بیایند اما خرید به شکل مجازی باشد یکی از آن موضوعات قابل نقد است. شاید نیاز باشد که یک تغییرات جدی در نمایشگاهی که 30 سال به یک شکل برگزار می‌شده ایجاد شود.
 
مدیر انتشارات شهید کاظمی سپس گفت: نمایشگاه کتاب یک ظرفیت اجتماعی- فرهنگی بسیار بزرگ است. ما چون ناشر هستیم وقتی نمایشگاه برگزار می‌شود می‌دانیم با توجه به ارقام بزرگ گردش مالی، تعداد کتاب‌‌های زیادی عرضه می‌شوند و قطعا یک حجم بالایی از این کتاب‌ها خوانده می‌شود و تاثیر می‌گذارد.
 
وی ادامه داد: موج نمایشگاه بعد از هر دوره برگزاری تا سه الی چهار ماه در کشور باقی است. بعد از این مدت کتابفروشی‌ها و ناشران مجدد فروش‌شان بیشتر می‌شود. اما هنوز نمایشگاه با ماهیت مطلوب فاصله دارد و باید اتفاقات بهتری در عرصه نمایشگاه بیفتد.
 
خلیلی گفت: نمایشگاه مجازی کتاب طرح خوبی بود، هرچند آن بخش هم برای کتابفروش دارای تاثیراتی است. در هر صورت بخش نمایشگاه مجازی به عدالت فرهنگی کمک کرد و برای کسانی که در شهرستان هستند امکان خرید را مهیا کرد. 
 
مدیر نشر شهید کاظمی گفت: من دست اندرکار برپایی نمایشگاه نیستم، اما مسئولان در وزارت ارشاد باید به سمت یک مدل مطلوب نمایشگاه بروند. به علت شرایط کرونایی دو سالی نمایشگاه حضوری نبود. در این بازه زمانی 150 اثر آماده کردیم. حدودا 21 اثر از جمع آنها مربوط بهسال 1401 است. در بین آنها کتاب «تازیانه‌های سلوک» شاخص است. این کتاب مربوط به زندگی علی آقا محمدی عضو شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
 
وی افزود: کتاب «شهاب الدین زندگی» اثری مربوط به آیت الله مرعشی نجفی است. کتاب «هفتاد و دومین غواص» مربوط به یک گردان غواصی از لشکر انصار الله است.
 
مدیر نشر شهید کاظمی درباره کتاب‌های مهم این انتشارات در نمایشگاه کتاب گفت: کتاب «خط مقدم» و «سربلند» هم دیگر کتاب مهم ما محسوب می‌شود. علاوه بر این کتابی داریم با نام «یک روز بعد از حیرانی» و «درگاه این خانه بوسیدنی است» که کتاب‌های مهم دیگر ما هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها