شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
بازار کتاب ایران را به ناشران روسیه معرفی می‌کنم

یوگینی کاپیوف، مدیر ارشد انتشارات اکسمو گفت: فبه نظر من، فرهنگ ایرانی بسیار غنی است و کتاب‌های خوبی در این کشور منتشر می‌شود؛ بنابراین هدف خود می‌دانم که بازار کتاب ایران را به ناشران روسیه معرفی کنم. 

یوگینی کاپیوف، مدیر ارشد انتشارات اکسمو، بزرگترین انتشارات روسیه در حاشیه بازدید از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار‌(ایبنا) گفت: واقعا از دیدن نمایشگاه کتاب تهران شگفت‌زده شدم. این نمایشگاه بسیار بزرگ و حضور ناشران، بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب در این رویداد برای من بسیار جالب است. تجربه حضور در برخی نمایشگاه‌های بزرگ دنیا را دارم و به نظرم نمایشگاه کتاب تهران، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین نمایشگاه‌هاست.
 
وی درباره راه‌های تعامل میان انتشارات ایران و روسیه بیان کرد: ارتباطات از طریق برگزاری نشست‌های مشترک بین ناشران و آژانس‌های ادبی دو کشور با هدف خرید و فروش حق رایت تقویت می‌شود.  

کاپیوف درباره وضعیت انتشار و ترجمه کتاب‌های ایرانی در روسیه عنوان کرد: متاسفانه اگر بخواهیم در عدد و ارقام بالا در نظر بگیریم، در میان 100 هزار کتاب، هیچ عنوان کتاب ایرانی برای انتشار در روسیه وجود ندارد اگر هم باشد تعدادش بسیار کم است. به نظر من، فرهنگ ایرانی بسیار غنی است و کتاب‌های خوبی در این کشور منتشر می‌شود؛ بنابراین هدف خود می‌دانم که بازار کتاب ایران را به ناشران روسیه معرفی کنم. 

وی درباره موضوع کتاب‌های روسی پرطرفدار در ایران گفت: از لحاظ عدد و ارقام نمی‌دانم چه تعداد از کتاب‌‌ نویسندگان روسیه در ایران طرفدار دارد؛ اما می‌دانم ادبیات کلاسیک روسیه در ایران پرطرفدار است؛ همچنین چند مورد از ادبیات مدرن روسیه را در این نمایشگاه دیدم. به‌عنوان مثال نویسندگانی مانند اولیتسکایا از ادبیات مدرن و تولستوی و چخوف نیز از ادبیات کلاسیک روسیه در ایران پرطرفدارتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها