چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
صدعنوان کتاب درباره حقوق شهروندی عرضه می‌شود

انتشارات حقوق شهروندی برای سومین سال باحضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی درزمینه حقوق شهروندی پرداخت. این انتشارات تاکنون حدود صدعنوان کتاب به جامعه علمی ایران ارائه کرده است.

مونس کشاورز مدیر انتشارات حقوق شهروندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره فعالیت‌های این انتشارات در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: حقوق شهروندی مجموع حقوق فکری، طبیعی، الهی و قراردادی است که انسان‌ها به اعتبار زیست مشترک از آن برخوردارند. تأمین حقوق شهروندی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و... می‌تواند از دو منظر به تأمین صلح و ثبات، زندگی توأم با آسایش و رفاه و ایجاد جامعه‌ای مبتنی بر پیوندهای متشرک کمک کرده و آن را تثبیت کنند. فراهم کردن زمینه تعامل با اندیشمندان، صاحب‌نظران و همراهان همزمان علم و تجربه، در جای خود می‌تواند زمینه‌ساز درک مراتب این حقوق خدادادی افراد انسانی (حقوق شهروندی) باشد.

او ادامه داد: از آنجا که این حقوق انسانی با تحول فکری قابل درک است، نگرش فرهنگی از طریق نشر افکار صاحب نظران و پژوهشگران در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد. درک مراتب اصول پایه‌گذار حقوق شهروندی و آثار سازنده آن از یک سو و تفکیک موضوعی این مراتب از سوی دیگر که در جای خود جنبه‌های تخصصی نیز دارد، همراه با جذب ایده‌های نو مورد توجه و تأکید انتشارات حقوق شهروندی است و با درک ضرورت گفتمان سازی علمی ـ فرهنگی در راستای نشر و ترویج افکار پژوهشگران و صاحب نظران حقوق شهروندی تلاش می‌نماید. امید است با استعانت از پروردگار توانا و مهربان، یافته‌های پژوهشی کتاب حاضر نقش قابل قبولی در ارتقاء کیفیت و تثبیت جایگاه مناسب حقوق شهروندی در کشور ایفا کند.

او با بیان اینکه انتشارات حقوق شهروندی برای سومین سال باحضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی درزمینه حقوق شهروندی پرداخته عنوان کرد: انتشارات حقوق شهروندی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد. این انتشارات تاکنون حدود صدعنوان کتاب به جامعه علمی ایران ارائه کرده است.

کشاورز گفت: فایل‌های کتاب توسط دو گروه داوری که متشکل از استادان متخصص حوزه حقوق شهروندی و بشر است مطالعه و بررسی و پس از اصلاحات موردنظر داوران توسط نویسندگان و بازبینی مجدد توسط داوران فرآیندچاپ و نشرکتاب آغاز می‌شود. محورهای ویژه حقوق شهروندی عبارت از تفهیم مفهوم حقوق شهروندی، حقوق شهروندی درآموزه‌های دینی، حقوق شهروندی درنظام بین الملل، حقوق شهروندی درنظام حقوقی داخلی، حقوق شهروندی و دادرسی قضائی، فرهنگ، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، اقتصاد آسایش رفاه و تامین اجتماعی، شهرداری‌ها، گروه‌های آسیب پذیر سلامت و محیط زیست و... است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها