چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
«حماسه یاران» به دنبال تصویر کردن زندگی شهدا و یاران‌شان است

انتشارات حماسه یاران در نمایشگاه کتاب امسال هم با دست پر حاضر شده و آثاری از زندگی شهدا و یاران‌شان را به علاقمندان کتاب‌های حوزه فرهنگ مقاومت عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه کتاب تهران بیش از یک هفته است که آغاز شده طی این مدت برخی ناشران حوزه دفاع مقدس تلاش کرده‌اند با همه تلاش و توان در نمایشگاه حاضر شوند. انتشارات حماسه یاران که کتاب پر طرفدار «تنها گریه کن» را به عنوان روایتی مادرانه از دوران دفاع مقدس پیشتر منتشر کرده امسال هم در غرفه خود کتاب‌های متنوعی را عرضه کرده است.
 
محمد سجاد دهقانی، مسئول فروش غرفه انتشارات حماسه یاران درباره کتاب‌های این مجموعه به خبرنگار ایبنا گفت: در این نمایشگاه تعدادی کتاب به نمایشگاه آوردیم که بخشی از آنها کتاب‌های چاپ اول نشر حماسه یاران هستند. همچون کتاب «جمعه دوم آوریل» که درباره شهید محمد حسن ابراهیمی است که برای برای تبلیغات –ایدئولوژیک- به آمریکای جنوبی رفت و در همان‌جا موقع تبلیغ اسیر شد و بعد همان‌جا به شهادت رسید.
 
کتابی درباره آقازاده‌های متفاوت!
مسئول فروش غرفه انتشارات حماسه یاران افزود:‌ کتاب دیگری هم با عنوان «آقازاده» داریم که به چاپ پنجم رسیده و مربوط به پسرانی است که در دوران دفاع مقدس، شهید شدند اما ویژگی‌شان این بود که پدران‌شان در انقلاب دارای سمت و پست بالایی بودند. آقازادگی امروز یک مفهوم دیگر دارد اما این آقازادگان که در این کتاب معرفی می‌شوند، پدران‌شان یک پست عالی داشتند.
 
وی با بیان اینکه کتاب «تب ناتمام» هم درباره شهید دخانچی است، توضیح داد: در این کتاب ماجرای پرستاری از شهید دخانچی با ضایعه قطع نخاع به مدت 17 سال توسط مادرشان مطرح شده است. که بعد هم ایشان به شهادت رسید. این کتاب به زبان ترکی هم ترجمه شده است.
 
عرضه چاپ 122 تنها گریه کن در نمایشگاه
وی گفت: کتاب «تنها گریه کن» هم روایتی مادرانه است و تنها کتابی است که دو متن تقریظ دارد. یکی برای خود کتاب و دیگری برای شعری که برای این اثر سروده شده است. در متن تقریظ این کتاب رهبری از نویسنده، گردآورنده و مادر شهید تشکر کردند. این کتاب هم‌اکنون به چاپ 112 رسیده است.

در بخش دیگری دهقانی با اشاره به اینکه کتاب جدید دیگری داریم با عنوان «لیلی 1003»تاکید کرد: این اثر رمانی است برای سال 1342 که دوران شروع نهضت انقلاب اسلامی را به شکل رمان مطرح کرده است. در این کتاب به صورت اول شخص نگاشته شده است.
 
وی افزود: کتاب «پسرم حسین» یکی دیگر از کتاب‌های جدیدمان است. این اثر درباره شهید مالکی نژاد داستان 13 روز از زندگی این شهید است. او به مادرش می‌گوید من می‌روم –به جبهه- و بعد از مدت سیزده روز جنازه‌ام باز می‌گردد. همچنین کتاب «آخرین بار دیدمت» یک رمان عاشقانه و مذهبی است. این هم کتاب جدیدمان در انتشارات حماسه یاران است.
 
سلیمانی عزیز را آوردیم
وی با اشاره به اینکه یکسری کتاب‌هایی از قدیم داشتیم و به نمایشگاه آوردیم ادامه داد: کتاب «سلیمانی عزیز» یکی از این آثار است. کتاب درباره سردار سلیمانی که هر برگ آن یک خاطره از حاج قاسم گفته شده است. کتاب دیگر «دم عشق» است درباره شهدای مدافع حرم است. شهدای مدافع حرم ایرانی، افغانی و پاکستانی در این کتاب درباره‌شان مطالبی هست.
 
مسئول فروش غرفه انتشارات حماسه یاران همچنین گفت:‌ کتاب عملیاتی درباره شهید زین الدین داریم؛ این کتاب مجموعه سخنرانی‌هایی از زبان اوست که مربوط به سال‌های 61 تا 63 می‌شود. در این کتاب او برای رزمندگان و فرماندهان سخنرانی می‌کرده است. یک مجموعه عملیاتی از کارنامه عملیاتی لشکر 17 منتشر کردیم که در سه مجموعه عرضه شده است. عملیات چزابه تا فکه، مهران تا مجنون و فاو تا شلمچه جلد سه این مجموعه است.
 
کتابی برای آشنایی با خود سازی  به سبک شهدا
وی افزود: کتاب دیگری با عنوان «خود سازی به سبک شهدا» داریم که در آن کارهایی که شهدا برای شهید شدن انجام می‌دادند را آورده‌ایم. کتاب «شانزده سال بعد» هم درباره زندگی شهید شفیعی است. این شهید وقتی تفحص شد مدت 16 سال از زمان شهادتش می‌گذشت اما جنازه او سالم بود (دچار پوسیدگی بافتی جسد نشده بود) این کتاب به روایت حاج حسین کاجی است. جنازه او در عراق تفحص شد و به ایران آورده شد. در کتاب یکسری خاطراتی درباره این شهید مطرح شده است. حتی وقتی جنازه به ایران آورده شد یک بوی معطری هم داشت.
 
در پایان دهقانی تاکید کرد:‌ کتاب «تنها زیر باران» هم مربوط به خاطرات زندگی شهید زین الدین از کودکی تا زمان شهادت وی است. در این کتاب روایتی از مادر، خواهر و هم‌رزمان شهید آورده شده است. همچنین کتاب «ازدواج به سبک شهدا» را داریم که خاطراتی مربوط به ازدواج شهدا در آن مطرح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها