چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
خاطره‌نگاری و زندگینامه بخش غالب آثار مربوط به دفاع مقدس است

سردار گلعلی بابایی، پژوهشگر و مستندنگار دفاع مقدس با بیان این‌که خاطره‌نگاری و زندگینامه، بخش غالب آثار مربوط به دفاع مقدس است که در نمایشگاه کتاب ارائه شده، گفت: البته تاریخ‌نگاری جنگ و آثار پژوهشی هم بخش زیادی از آثار مربوط به دفاع مقدس را شامل می‌شوند که مخاطبان خاص خود را دارند.

گلعلی بابایی در حاشیه مراسم جشن امضاء کتاب «کوهستان آتش» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه بعد از دو سال وقفه، گفت: محل نمایشگاه یکی از موضوعاتی است باید برای آن راهکاری اندیشید.  افرادی که با وسیله نقلیه شخصی به نمایشگاه مراجعه می‌کنند، اغلب با مشکلات جای پارک مواجه هستند، البته پنجشنبه و جمعه استقبال قابل توجه‌تر بوده و امیدواریم در روزهای آینده استقبال بیشتری صورت پذیرد.
 
وی افزود: باید برای مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه، تسهیلات بیشتر در نظر بگیرند و انگیزه ایجاد شود که بخشی از آن، ارائه بن کتاب یا امکان دسترسی راحت‌تر به نمایشگاه است.
 
سردار بابایی درباره محتوای آثاری که در حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب ارائه شده است، اظهار کرد: نوع آثاری که ارائه شده، شامل آثار خوب، متوسط و ضعیف است و خاطره و زندگینامه، بخش غالب آثار مربوط به دفاع مقدس است که در نمایشگاه کتاب ارائه شده، البته تاریخ‌نگاری جنگ و آثار پژوهشی هم بخش زیادی از آثار مربوط به دفاع مقدس را شامل می‌شوند که مخاطبان خاص خود را دارند.
 
وی عنوان کرد: با توجه به سختی کار پژوهشی، نویسنده‌ها کمتر به سوی نگارش آثار پژوهشی می‌روند، زیرا پژوهش فرمولی دارد که باید رعایت شود و نویسنده مجاز نیست از تخیل بهره ببرد؛ اما در ژانرهای دیگر، تخیل خیلی نقش دارد و کار مؤلف راحت‌تر است و می‌تواند موضوعی را در ذهن خود پرورش دهد و آن را روی کاغذ بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها