چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از استاندارد خوبی برخوردار است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رضا غلامی در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم و با اشاره به اینکه این دوره نمایشگاه از جهت نظم به نسبت سنوات پیشین منظم‌تر است و در غرفه‌چینی منطق بهتری دیده می‌شود، گفت: باید به مدیران نمایشگاه خداقوت جانانه گفت چون در شرایطی که فرصت کمی برای آماده‌سازی نمایشگاه وجود داشت، نمایشگاه کتاب سی‌وسوم از استانداردهای خوبی برخوردار است. امیدوارم صنعت نشر هم با بهره‌گیری از این نمایشگاه انرژی تازه‌ای بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رضا غلامی (رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به این‌که کاش می‌شد بخش فروش و نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را از یکدیگر مجزا کرد، اظهار کرد: در حال حاضر بخش فروش و نمایشگاه این نمایشگاه یکی است و این موضوع معمولاً فرصت تعمق و تفکر درباره کتاب‌ها با طیب خاطر را از نخبگان و متخصصان می‌گیرد و ازدحام جمعیت مقابل برخی غرفه‌ها، مانع از آن می‌شود که استادان بتوانند از یک سری غرفه‌ها بازدید درخور توجه و با دقتی داشته باشند و کتاب‌های مورد نظر را ضمن ارزیابی انتخاب کنند‌.
 
وی تصریح کرد: البته اقتصاد نشر ایجاد کرده که مسئولان در سال‌های گذشته چنین تصمیمی را بگیرند ولی برای دانشگاهیان و متخصصان این بهتر است که بخش نمایش و فروش مجزا شود و برای متخصصان حوزوی و دانشگاهی تسهیلاتی ایجاد شود؛ مثلا می‌شد چند روز برای نمایش و چند روز صرفاً به فروش اختصاص یابد تا در روزهای نمایش کارشناسان حوزه کتاب، دانشگاهیان و حوزویان بتوانند کار علمی خود را انجام دهند و نمایشگاه را از منظر‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهند و کارنامه نشر کتاب را بررسی کنند‌. در حوزه فروش هم مردم بتوانند در روزهای خاصی برای خرید مایحتاج ذهنی و فکری خود عمل کنند.
 
 رئیس مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تاکید کرد: البته امسال نمایشگاه هم به صورت مجازی و هم حضوری برگزار شد که ابتکار خوبی بود ولی چون تصمیم بر این شد که در محل نمایشگاه، فروش هم انجام شود، ازدحام جمعیتی ایجاد شد. ضمن اینکه شاید چینش تخصصی‌تر غرفه‌ها بتواند ازدحام جمعیت را از بین ببرد و فضای نمایشگاه را، برای متخصصان متناسب‌تر کند تا لااقل در غرفه‌های تخصصی ازدحام کمتری دیده شود.
 
او همچنین مطرح کرد: با تمام این اوصاف باید به مدیران نمایشگاه خداقوت جانانه گفت چون در شرایطی که فرصت کمی برای آماده‌سازی نمایشگاه وجود داشت، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از استانداردهای خوبی برخوردار است. امیدوارم صنعت نشر هم  با بهره‌گیری از این نمایشگاه انرژی تازه‌ای بگیرد. استقبال مردمی از این نمایشگاه نیز بسیار خوب بوده و از جهت نظم به نسبت سنوات پیشین منظم‌تر است و در غرفه‌چینی منطق بهتری دیده می‌شود و راحت‌تر می‌توان غرفه‌های مورد نظر را پیدا کرد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رضا غلامی در پایان گفت: به‌رغم اینکه بحث کرونا در کشور مطرح است و شاید انتظار می‌رفت همین موضوع رونق نمایشگاه را تحت تاثیر قرار دهد اما با کارهای خوب  تبلیغاتی مدیریت نمایشگاه و همکاری خوبه صدا و سیما شاهد حضور پررنگ مردم در این دوره از نمایشگاه هستیم.
 
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها