سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
قوانین مبارزه با قاچاق کتاب بازدارنده نیست

اصغر جهانگیر، ضمن درخواست از ناشران برای ارائه راهکار با هدف مبارزه موثر‌تر با معضل قاچاق کتاب، درباره کیفیت قوانین موجود گفت: به نظر می‌رسد، در حوزه مبارزه با قاچاق کتاب از قوانین بازدارنده‌ای برخوردار نیستیم.

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه بازدید از سی‌و‌‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره معضل قاچاق کتاب به خبرنگار‌(ایبنا)، گفت: کتاب یک سرمایه بزرگ ملی است و باید از نویسندگان و ناشران کتاب، حمایت قانونی به عمل آید.

وی افزود: درخواست اصلی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از ناشران محترم این است اگر با مصادیق نقض حقوق مالکیت مادی و معنوی   نوشته‌هایشان مواجه شدند یا در زمینه‌های دیگر حقوقشان مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد، پیشنهادات خود را برای پیشگیری و پیگیری، ارائه دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: با توجه به این‌که در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات و آسیب‌های اجتماعی قوه قضاییه فعالیت می‌کنیم، حتما با مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای ذی‌ربط هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا هرزمان نیاز بود در قوانین موجود اصلاح و بازنگری صورت گیرد.به نظر می‌رسد، در حوزه مبارزه با قاچاق کتاب از قوانین بازدارنده‌ای برخوردار نیستیم.

جهانگیر در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط و تعامل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران بیان کرد: اداره کل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه در همه حوزه‌هایی که ممکن است دچار آسیب‌‌های اجتماعی باشند، فعالیت می‌کند؛ بنابراین اگر در حوزه صنعت نشر مشکل مرتبط با حوزه کاری این اداره کل  وجود داشته باشد، حتما از سوی این اداره کل پیگیری خواهد شد تا مشکلات فعالان این حوزه برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها