یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
تیم دلسوزی پای کار نمایشگاه کتاب بودند

مدیر نشر ستاره‌‌ها، ناشران شهرستانی را نیازمند حمایت بیشتر دولت دانست و درباره سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تیم دلسوزی پای کار نمایشگاه بودند که پیگیری خوبی داشتند.

سعید محسن‌زاده در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان ‎رضوی، درباره وضعیت نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: با وجود برخی کاستی‌ها و ناهماهنگی‌ها  معتقدم، تیم دلسوزی پای کار بودند. پاسخ‌گویی تلفنی بی‌نظیر و پیگیری خوبی وجود داشت، روحیه خوب و نگاه مساوی به ناشران نیز از ویژگی‌های بارز نمایشگاه امسال کتاب تهران بود.
 
وی با اشاره به این‌که نشر ستاره‌ها در بخش فروش مجازی نمایشگاه با مشکلاتی مواجه شد افزود: بسیاری از کتاب‌هایی که از ماه‌ها قبل اعلام وصول گرفته بودیم و در نمایشگاه فیزیکی امسال هم پرفروش بودند، در سامانه مجازی موجود نبود.
 
این فعال فرهنگی با اشاره به این‌که نشر ستاره‌ها جایگاه قابل توجهی بین  مخاطبان پیدا کرده است، گفت: از نظر میزان  فروش نشر ستاره‌ها در نمایشگاه سی‌و‌سوم، راضی بودیم. 

مدیر نشر ستاره‌‌ها، درباره کتاب‌های پرفروش نشر ستاره‌ها در نمایشگاه افزود: «خاتون و قوماندان»، «چهارمین نفر»، «میلیشیا»، «دریادل»، «خال هندو»، «رویای بیداری» و «روایت بیقراری» پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات در نمایشگاه بودند. نوع و جنس روایت صادقانه و بدون روتوش از زندگی شهدا، دلیل اصلی رغبت مخاطبان به کتاب‌های نشر ستاره‌ها است. روایت داستانی جذاب سوژه‌های ناب از وقایع تاریخی انقلاب اسلامی نیز موجب شده تا مخاطبان به نشر ستاره‌ها توجه داشته باشند.  
تاثیر نمایشگاه بر ترویج کتابخوانی دو سویه است
 مدیر نشر ستاره‌‌ها، با تاکید بر تاثیر نمایشگاه کتاب بر ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: نمایشگاه فرصتی است که ناشر و گروه تولید‌کننده کتاب، اعم از محقق و نویسنده‌ با مردم در ارتباط مستقیم قرار بگیرند. سنگ محکی است تا ناشر قوام و وزن خود را در مقایسه با سایر ناشران بسنجد. این مقایسه زمینه‌ای فراهم می‌کند تا کیفیت آثار تولیدی نیز افزایش پیدا کند.
 
محسن‌زاده ادامه داد: به‌نظر می‌رسد حضور در نمایشگاه کتاب بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی موثر باشد؛ اما باید به حفظ جایگاه فروشگاه‌های کتاب نیز توجه کرد تا به‌دنبال برگزاری نمایشگاه  دچار تزلزل نشوند. 

به شان ادبیات پایداری توجهی نمی‌شود
وی، ناشران شهرستانی را نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی دانست و گفت: به نظر می‌رسد، توجه مسئولان بیشتر معطوف به ناشران برخی مناطق کشور از‌جمله ناشران تهرانی و قمی است. این میزان توجه در نمایشگاه کتاب تهران نیز مشاهده شد.

مدیر نشر ستاره‌ها از کم توجهی برخی مسئولان استانی به ادبیات دفاع مقدس گلایه کرد و گفت: برای انتشار دو عنوان کتاب مطرح «دریادل» و «روایت بی‌قراری» از داخل استان خراسان کسی دل نسوزاند؛ افرادی مانند شهیدان همدانی و حاج قاسم را نداریم که برای ادبیات پایداری، پدری کنند.

وی با بیان این‌که از نشر ستاره‌ها استعفا داده‌ام و متنظر پاسخ مسئولان هستیم، گفت: عده‌ای جوان برای انتشار کتاب خوب و ادبیات استان، فارغ از همه دسته‌بندی‌ها دو هم جمع شدند و تلاش کردند اما باید پرسید، برخی بزرگواران چه کردند؟!    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها