یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
بدنه نشر به حمایت‌های بیشتری نیاز دارد

رضا حاجی‌پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بدنه نشر را نیازمند حمایت بیشتر دولت و مجلس دانست و گفت: ناشران قدرت اعمال تخفیف‌های آن‌چنانی را ندارند و عایدیشان از فروش چشمگیر نیست؛ بنابراین باید چتر حمایتی دولت در حوزه نشر تقویت شود.

رضا حاجی‌پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اقدامات این کمیسیون درباره کمک به اقتصاد نشر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پیشنهاداتی برای حمایت از ناشران به مجلس ارائه کند، هرچند در این‌باره قوانینی وجود دارد که ناشران باید مورد حمایت قرار گیرند؛ اما با این وجود مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد تا بیش از گذشته به فعالان حوزه صنعت نشر کمک کند.  

وی گفت: بدون مطالعه، کتاب و آموزش نمی‌توان انتظار جامعه‌ای پویا داشت. جامعه‌ای که از کتاب و مطالعه دور باشد، مانند مردابی است که به مرور زمان بوی تعفن آن فضا را پر می‌کند؛ بنابراین باید در حوزه حمایت از نشر با تمام توان ورود کنیم. 

حاجی‌پور با اعلام آمادگی کمیسیون آموزش،‌ تحقیقات و فناوری مجلس برای خدمت به ناشران و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با هدف تقویت حوزه چاپ و نشر، در مجلس به‌‌ویژه، کمیسیون آموزش از هر کمکی فروگذار نخواهیم کرد.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شمارگان پایین چاپ کتاب در بازار نشر محسوس شده است، افزود: باید در حوزه چاپ و نشر،‌ یارانه‌هایی را در نظر گرفت که بتوان استعدادها را پویا نگه داریم، چراکه اگر فضای مطالعه‌ای و کتابخوانی برای افراد فراهم نشود؛ قطعا به دلیل ناآگاهی، با ناهنجاری‌هایی مواجه خواهیم شد.

حاجی‌پور انتشارات را پیشانی کارهای علمی، فرهنگی ‌و آموزشی هر کشوری دانست و افزود: فعالان نشر باید مورد حمایت‌های بیشتری قرار بگیرند. ناشران قدرت اعمال تخفیف‌های آن‌چنانی را ندارند و عایدیشان از فروش چشمگیر نیست؛ بنابراین باید چتر حمایتی دولت در حوزه نشر تقویت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها