سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
برپایی 2 غرفه سلامت در نمایشگاه کتاب/ تزریق روزانه ۲٠  واکسن کرونا در مصلی

در مصلا، محل برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دو «غرفه سلامت» برپا شده که روزانه بیش از ۲٠ نفر برای دریافت واکسن کرونا به آن مراجعه می‌کنند.

 نادیا باقری، مراقب سلامت دانشگاه شهید بهشتی «غرفه سلامت» سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: امسال و همزمان با برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ دو غرفه سلامت در ابتدای ورودی مترو شهید بهشتی و مصلی مستقر شده‌اند.  
 
وی با اشاره به واکسیسناسیون گسترده در سطح کشور گفت: خوشبختانه با توجه به وفور واکسن و تزریق وسیع  آن در کشور بیشتر افراد دو دوز واکسن را دریافت کردند. متقاضیان حاضر نمایشگاه کتاب تهران نیز  برای دوزهای سوم و چهارم به غرفه سلامت، ویژه این رویداد مراجعه می‌کنند.
 
باقری با بیان این‌که به‌صورت میانگین، روزانه بیش از ۲٠ نفر برای تزریق واکسن کرونا به غرفه سلامت مراجعه می‌کنند اظهار کزد:  به دلیل پوشش قابل توجه واکسیناسیون در کشور، مراجعه افراد برای تزریق واکسن اندک است اما در این غرفه علاوه بر تزریق واکسن اندازه‌گیری سطح حرارت بدن، فشارخون و اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون هم انجام می‌شود.
 
وی با بیان این‌که توصیه‌های تغذیه‌ای و مشاوره روانشناسی با حضور دکتر روانشناس از دیگر برنامه‌‌های غرفه سلامت در نمایشگاه کتاب تهران است،  گفت: بیشترین دلیل مراجعه افراد غرفه سلامت برای دریافت خدمات حوزه بهداشت روان است.  استقبال افراد از این بخش در این چند روز بسیار خوب بوده است. افراد در صورت ارجاع به درمانگاه مورد نظر کارشناس بهداشت روان غرفه سلامت، می‌توانند بدون هزینه از مشاوره استفاده کنند.  

باقری درباره توصیه به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران گفت: خواهش کادر درمان از بادیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران این است که حتما پوشش واکسیناسیون خود را تکمیل کنند تا دوباره به شرایط شیوع گسترده کرونا بازنگردیم و ماسک زدن را همچنان جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها