دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
ویژه‌برنامه هفتمین پایتخت کتاب ایران در سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری روز سنندج و ویژه‌برنامه هفتمین پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

عیسی فلاحی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)در کردستان اظهار کرد: ویژه برنامه هفتمین پایتخت کتاب ایران، همزمان با 28 اردیبهشت‌ماه در محل سالن سرای اهل‌قلم و غرفه سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که برنامه‌های سنندج در دو نوبت صبح و عصر در چهار محور برگزار می‌شود، عنوان کرد: این محورها، شامل نشست فرهنگی، رسانه‌ای و تبیین طرح و برنامه‌های هفتمین پایتخت کتاب ایران، آیین رونمایی از تازه‌های نشر استان کردستان و همایش سنندج پایتخت کتاب ایران می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در این برنامه سخنرانی‌هایی با محوریت انتخاب سنندج به‌عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران با حضور مسئولین کشوری و استانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولین فرهنگی و اجرایی نمایشگاه، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان کردستان، مدیرکل و معاونین فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، استاندار کردستان، نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی، برخی از چهره‌های علمی و فرهنگی و  هنری کردستان و فعالان عرصه چاپ و نشر و ترویج کتاب پیش‌بینی شده است.

                 

فلاحی همچنین گفت: بزرگداشت مفاخر و نامداران استان و چندین برنامه فرهنگی و هنری در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از سوی این اداره‌کل با همکاری و مشارکت امور کتابخانه‌های عمومی، شورا و شهرداری سنندج، دانشگاه‌های سطح استان، میراث فرهنگی و گردشگری همچنین مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار می‌شود. 

وی در پایان گفت: با همکاری فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های تابعه، نویسندگان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستانی ضمن حضور در نمایشگاه کتاب تهران، در ایام نمایشگاه برنامه‌های مختص هر شهرستان را در غرفه کردستان اجرا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها