دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
دیدار با مدیر انتشارات «دیانت» ترکیه و امکان امضای تفاهم‌نامه فرهنگی

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی با اشاره به دیدار با مدیر انتشارات و کتابفروشی‌های «دیانت» ترکیه از تعامل و گفت‌وگوی مدیران این موسسه با ناشران بخش‌های مختلف‌ سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

اسماعیل جانعلی‌پور، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به دیدار با مدیر انتشارات و کتابفروشی‌های «دیانت» ترکیه در نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: انتشارات دیانت یک موسسه انتشاراتی بزرگ دولتی ترکیه است که بیش از 70 کتابفروشی به‌عنوان زیرمجموعه این موسسه مشغول فعالیت هستند.
 
وی با طرح این موضوع که انتشارات دیانت در زمینه عرضه کتاب‌های الکترونیک فعال است، ادامه داد: در این دیدار، درباره موضوع گرنت گفت‌وگوهایی با هم داشتیم،‌ همچنین نشست‌هایی با ناشران داخلی در بخش کودک و نوجوان، آموزشی و سایر حوزه‌ها پیش‌بینی کردیم تا ضمن بازدید از نمایشگاه آثار فاخر را شناسایی کنند.
 
جانعلی‌پور با بیان این‌که بعد از شناسایی کتاب‌ها، زمینه گفت‌وگو در حوزه گرنت هم مهیا خواهد شد، زیرا آن‌ها ظرفیت‌هایی در زمینه ترجمه معکوس داشتند، گفت: از دیگر مباحثی که درباره آن صحبت شد صنایع فرهنگی بود، در این گفت‌وگو جشنواره فیروزه، ظرفیت‌های موجود برای صادرات و دیگر مباحث را معرفی کردیم.
 
وی با بیان این‌که عرضه محصولات فرهنگی نیز ازجمله فعالیت‌های این موسسه به شمار می‌آید، گفت: در این زمینه امیدواریم، بتوانیم به یک مرحله عملی برسیم و برگزاری جلسات با ناشران داخلی، آشنایی با گرنت و رونمایی آثار منتشر شده حمایت این طرح همه از جمله اهدافی است که امیدواریم در پایان سفر این هیات به یک تفاهم عملی برسیم.
 
جانعلی‌پور از برگزاری جلسه دوم، طی روزهای آتی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و تاکید کرد: ظرفیت حضور مهمانان خارجی که طی این روزها در نمایشگاه کتاب حضور دارند، بسیار خوب است، زیرا فرصت کافی برای گفت‌وگو و تعامل در این فضا وجود دارد و باید از آن برای توسعه اقدامات فرهنگی استفاده کنیم.
 
سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها