دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
حضور پررنگ مردم نشان دهنده جذابیت نمایشگاه کتاب تهران است

زهره سادات لاجوردی با اشاره به اینکه فضای مجازی علی‌رغم تنوع موضوعی نتوانسته و نمی‌تواند جای مطالعه کتاب را بگیرد، عنوان کرد: فکر می‌کنم این نمایشگاه همچنان جذابیت خود را دارد و حضور پررنگ مردم گویای این موضوع است.

 زهره سادات لاجوردی (نماینده مجلس شورای اسلامی) با حضور در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که مخاطبان نمایشگاه کتاب صرفاً به دیدن کتاب‌ها اکتفا نکنند و بتوانند تعداد کتاب‌های خوانده شده خود را با این حضور افزایش دهند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشید شود که بتواند افزایش مطالعه کتاب را به دنبال داشته باشد. البته پس از دوسال تعطیلی نمایشگاه کتاب به علت شروع بیماری کرونا استقبال از سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خوب است.
 
وی در زمینه ضرورت تغییر و تحول در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یک رخداد فرهنگی مهم عنوان کرد: مسلما تغییر و تحول در نحوه برگزاری و ایجاد جذابیت‌های بصری و محتوایی می‌تواند سبب ارتقاء نمایشگاه کتاب شود اگرچه که به شخصه فکر می‌کنم این نمایشگاه همچنان جذابیت خود را دارد و حضور پررنگ مردم گویای این موضوع است.
 
او در ادامه تاکید کرد: کتاب و کتابخوانی در جامعه ما که از سابقه تمدنی خوبی برخوردار است به سبب مشغله‌های امروزی و مشارکت عموم مردم در فضاهای مجازی شاید مغفول مانده است. لازم است اندیشمندان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ فکر کنند که چگونه می‌توان جوانان و نوجوانان را مجددا با کتاب و کتابخوانی عجین کرد. فضای مجازی علی‌رغم تنوع موضوعی نتوانسته و نمی‌تواند جای مطالعه کتاب را بگیرد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی برای جوانان ما زیاد است، مطرح کرد: ما از لحاظ معارف چه معارف دینی و چه سرگذشت مبارزان قبل و بعد از انقلاب مثل مدافعان حرم و… دست‌مایه‌های خوبی برای تولید آثار محتوایی غنی در اختیار داریم و اگر اینها به صورت جذاب مطرح شوند، می‌توانند مخاطبان خود را پیدا کرده و در جامعه موج آفرین باشند. 
 
او همچنین تاکید کرد: هر ملتی که با سابقه و پیشینه خود آشنا باشد و اگر بداند در دوره‌های قبل از انقلاب چه کسانی با مبارزات خود چه خدماتی داشته‌اند و بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس چه کارهایی انجام داده‌اند، بدون تردید به خود می‌بالند.
 
 زهره سادات لاجوردی در پایان گفت: ما می‌توانیم با محتواهای غنی کتاب‌های خود، مخاطب‌پرور باشیم مثل کتاب «دا» که در دوره‌ای چندین‌بار تجدید چاپ شد. من امیدوارم نویسندگان با جذابیت‌های قلمی خود بتوانند کارهای مشابهی را انجام دهند تا جایگاه کتاب و کتابخوانی بیش از پیش در میان نسل جوان تحکیم شود.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها