دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کتاب شعر ترکی «بیرحالدا قالاق» در میاندوآب رونمایی شد

کتاب «بیر حالداقالاق» نوشته آشیق «هدایت مهری» با حضور مدیرعامل خانه آشیقلار ایران و شماری از آشیق‌های استان‌های مختلف کشور در میاندوآب رونمایی شد.

محمود نیک‌مرام، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: این کتاب مجموعه اشعار آشیق پیشکسوت میاندوآب هدایت مهری (موسا اوغلو) است که به چاپ رسیده و منتشر شده است.

وی افزود: در آیین رونمایی از این کتاب، آشیقلار از هفت استان کشور شامل آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، همدان، اردبیل، تهران، البرز و چهارمحال بختیاری حضور داشتند.

نیک‌مرام ادامه داد:  این کتاب حاوی اشعار استاد «مهری» از سال‌ ۱۳۶۷ تاکنون و مربوط به فعالیت‌های هنری وی بوده و موضوع این کتاب برگرفته از حقایق و سروده‌هایی در ساز، ادبیات، معرفت و طریقت است.

نیک‌مرام با بیان این‌که این کتاب در ۱۸۰ صفحه نشر یافته است، گفت: این گردهمایی نخستین همایش آشیقلار بعد از دوران کرونا است که در قالب ۱۸ گروه با حضور ۱۵۵ آشیق برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندوآب اضافه کرد: در پی ۲ سال شیوع کرونا و همچنین مشکلات موجود، جامعه به نشاط نیاز دارد که برگزاری این رویداد فرهنگی برای روحیه بخشیدن به مردم و علاقه‌مندان به هنر آشیقی بسیار ضروری بود.

نیک‌مرام با بیان این‌که در اجرای این مراسم از استاد مهری نیز تجلیل به عمل آمد افزود: با اهدای لوح تقدیر و تندیس ساز «قوپوز» از شماری از آشیق‌ها نیز قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها