یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مزیت‌های مهمی دارد/ مارکز نویسنده مورد علاقه‌ من در جوانی بود

پژمان بازغی، بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مزیت‌های مهمی دارد و دانشجویان و سایر مردم می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خودشان را پیدا کنند؛ اکنون که نمایشگاه بعد از دو سال برگزار می‌شود شاهد یک نمایشگاه باشکوه هستیم و امیدوارم بیش از پیش تاثیرگذار باشد.

پژمان بازغی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره تاثیر مطالعه کتاب در بازیگری عنوان کرد: هر کسی که کار نمایش انجام می‌دهد، طبیعتا از مطالعه شروع کرده است؛ یکی از مهمترین چیزهایی که در بازیگری وجود دارد این است که شما کتاب مطالعه کنید. درواقع نمی‌توانید همه چیز درباره شخصیت‌هایی که بازی می‌کنید را از جامعه به دست بیاورید گاهی باید از مطالعه به دست بیاورید و فکر می‌کنم کتاب نقش موثری در بازیگری دارد و کسانی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند حتما مطالعه را انجام دهند‌.
 
او با بیان این‌که فکر می‌کنم کتاب می‌تواند برای همه مخاطبان ارزشمند باشد و امیدوارم نرخ کتابخوانی در کشور رشد کند، مطرح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مزیت‌های مهمی دارد و دانشجویان و سایر مردم می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خودشان را پیدا کنند؛ اکنون که نمایشگاه بعد از دو سال برگزار می‌شود، شاهد یک نمایشگاه باشکوه هستیم و امیدوارم بیش از پیش تاثیرگذار باشد.
 
این بازیگر درباره کتاب‌های چاپی توضیح داد: فیلمنامه‎‌هایی را که به صورت پی‌دی‌اف برای من ارسال می‌کنند، روی کاغذ چاپ کرده و سعی می‌کنم روی کاغذ مطالعه کنم؛ به نظرم جذابیت کتاب در خواندن آن به شکل کاغذی و چاپی است. طبیعی است با توجه به دنیای مدرن و اینکه همه چیز به سمت مدرنیته پیش می‌رود برای حفاظت از محیط زیست روش دیگری پیش آمده و آن دنیای مجازی است.
 
پژمان بازغی در پایان درخصوص کتاب‌های مورد علاقه‌اش گفت: نویسنده مورد علاقه من در جوانی مارکز بوده و بسیاری از نویسندگان خوش ذوق دیگر؛ اما بیشتر به شعر و ادبیات علاقه‌مندم. با توجه به اینکه امسال قصد دارم کار تدریس‌ام را بعد از چند سال شروع کنم در حال حاضر کتاب‌های حوزه سینما برای من اهمیت بیشتری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها