دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
نمایشگاه کتاب جشن اهل فرهنگ است/ خرید کتاب «چالش‌های تاریخ‌ورزی در ایران امروز» از نمایشگاه

علیرضا کمری، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری گفت: بازدید از غرفه‌های نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته آسان‌تر شده، چون راهروها فراخ‌تر شده و پیدا کردن غرفه‌ها راحت‌تر است.

علیرضا کمری، عضو هیئت امنای اندیشکده ادبیات پایداری و مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری در بازدید از سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: خوشحالم پس از دو سال وقفه نمایشگاه کتاب برگزار شد؛ در واقع نمایشگاه کتاب جشن اهل فرهنگ است.

او افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب در شرایط کنونی کار دشواری است؛ برای همین باید از دست‌اندرکاران سپاسگزار بود که توانستند نمایشگاه را برگزار کنند.

این پژوهشگر حوزه خاطرات جنگ اظهار کرد: بازدید از غرفه‌های نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته آسان‌تر شده، چون راهروها فراخ‌تر شده و پیدا کردن غرفه‌ها راحت‌تر است. در میان یکی از مسائل نمایشگاه گرانی کتاب است که متاسفانه چاره‌ای برای آن نیست.

علیرضا کمری با خرید کتاب «چالش‌های تاریخ‌ورزی در ایران امروز» گفت: در نمایشگاه پیگیر کتاب‌های حوزه تاریخ هستم، کتاب مزبور را هم خریدم چون موضوع جالبی دارد، هر چند قبلا هم در این زمینه کتاب‌هایی به قلم دکتر سیمین فصیحی و دکتر ابوالفضل رضوی چاپ شده بود. در کل تاریخ‌نگاری و تاریخ‌نگری، موضوع جالبی است که در یکی دو دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته است. 

کتاب «چالش‌های تاریخ‌ورزی در ایران امروز» به قلم علیرضا ملائی توانی از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است. این کتاب پژوهشی برای چاره‌اندیشی درباره دانش و رشته تاریخ، از آزادی‌های مدنی و تاریخ‌نگاری ایرانی تا آسیب‌شناسی روش‌های آموزش تاریخ و مسئله اشتغال دانش آموختگان تاریخ و ... است.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها