دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
برنامه‌‌‌‌های ویژه «فرهنگسرای کتاب» برای مخاطبان کودک نمایشگاه سی‌و‌سوم

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به بخش «شهر قصه» در فرهنگسرای کتاب گفت: در این بخش با استفاده از قالب‌های تئاتر و بازی، کتا‌ب‌های مختلف به کودکان و نوجوانان معرفی می‌شود.

علیرضا فاطمیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا)،‌ با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تهران، بزرگ‌ترین نمایشگاه فرهنگی حوزه کتاب در غرب آسیا به شمار می‌آید، عنوان کرد: حجم کتاب‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده و از سوی مردم خریداری می‌شود، فرصت منحصر به فردی است و قابلیتی برای توسعه و ترویج حوزه کتاب در کشور ایجاد کند.
 
وی ادامه داد: امسال که بعد از دو سال نمایشگاه بار دیگر در حال برگزاری است و مردم می‌توانند از این فصای فرهنگی، برای تامین کتاب‌های مورد نیاز خود استفاده کنند، باید برنامه‌های فرهنگی گسترده‌ای برای این رویداد پیش‌بینی کرد.
 
فاطمیان‌پور با اشاره به برپایی یازدهمین فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه امسال، گفت: در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در کنار این رویداد بزرگ، به ارائه و نمایش فعالیت‌های حوزه کتاب در سازمان پرداخته‌ایم و طرح‌های برگزیده خود را معرفی کردیم.
 
وی همچنین به تفاوت برنامه‌های فرهنگسرای کتاب، نسبت به دوره‌های قبل، افزود: سرمایه‌گذاری برای تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی حتما و قطعا برای گروه سنی کودک و نوجوان، بیشتر از سایر گروه‌های سنی، موثر است؛ زیرا می‌تواند در آینده موجب انس بیشتر افراد با کتاب شود.
 
فاطمیان‌پور تاکید کرد:  در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، بخش عمده فعالیت‌های خود را به حوزه کودک و نوجوان هدایت کرده‌ایم و غرفه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مباحث هر یک از بخش‌‌ها به کتاب مرتبط باشد و برنامه‌های کتابی به‌صورت گسترده معرفی شوند.
 
وی همچنین به پیش‌بینی برنامه‌های مختلف بر‌ای فرهنگسرای کتاب، گفت: روزی سه نوبت برنامه در قالب‌های مختلف برای مخاطبان پیش‌بینی شده است که نویسندگان و منتقدان کتاب هر روز به اجرای برنامه می‌پردازند.
 
فاطمیان‌پور با بیان این‌که بخش «شهر قصه» یکی دیگر از کارهای جدید فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه امسال است، افزود: در این بخش هر روز در بازه‌های زمانی مختلف یک قصه در قالب بازی میدانی و تئاتر با حضور کودکان اجرا می‌شود، این قصه‌ها از کتاب‌های معتبر و جذاب کودکان هستند و به نوعی بچه‌ها را به کتاب علاقه‌مند می‌کند.
 
سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها