یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
برگزاری همزمان نمایشگاه فیزیکی و مجازی منجر به اتفاق‌های خوبی در حوزه نشر می‌شود

جواد جاسبی اظهار کرد: با توجه به تجربه دو دوره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، همزمانی نمایشگاه مجازی و فیزیکی در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم اتفاق خوبی است که می‌تواند منجر به رونق و اتفاق‌های خوبی در حوزه نشر شود.

جواد جاسبی (مدیر انتشارات پیام آزادی) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برنامه‌های این موسسه انتشاراتی همزمان با سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: امسال 130 عنوان کتاب در نمایشگاه ارائه کردیم که 20 عنوان آن‌ها جدید است و بخش عمده آن‌ها آثار مرجع و دایره‌المعارف را شامل می‌شود. سه عنوان از این کتاب‌ها دایره‌المعارف کودک و نوجوان بوده که اطلاعات جامع و کاملی از رویدادهای مختلف را دربر دارد و به روز است.
 
وی با اشاره به کتاب «دایره‌المعارف نابغه‌ها» عنوان کرد: این دایره‌المعارف برای کودکانی است که دوست دارند درباره مسائل پیرامون خود بیشتر بدانند و حدود 12 موضوع شامل بدن انسان، فضا، اکتشافات، کره زمین و... را در بر می‌گیرد. کتاب «365 قصه از زندگی پیامبر» نوشته مجید ملامحمدی یک اثر چهار رنگ در قطع رحلی و به صورت مصور است و داستان‌ها به زبانی ساده درباره زندگی پیامبر (ص) به رشته تحریر در آمده است.
 
مدیر انتشارات پیام آزادی ضمن بیان اینکه کتاب «365 قصه برای وقت خواب» نیز امسال با ویرایش جدید به نمایشگاه آمده، عنوان کرد: مجموعه‌ای رمان هم در 12 عنوان منتشر کردیم، مثل «شکاف استخوان»، «دختر گمشده» و «دختران گمشده پاریس» که در سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است. کتاب‌های «معلم الگوساز» نوشته حلیمه میری و «رویین دژ» درباره ضررها و آسیب‌های فضای مجازی در خانواده نوشته غلامرضا معینی هادی‌زاده نیز برخی دیگر از کتاب‌هایی است که در نمایشگاه امسال حضور دارد. 
 
جواد جاسبی در پایان صحبت‌های خود درباره سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همواره مردم از این رویداد فرهنگی استقبال خوبی می‌کنند و با توجه به وقفه دو ساله، حضور مردم خوب است. همچنین با توجه به تجربه دو دوره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، همزمانی نمایشگاه مجازی و فیزیکی در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم اتفاق خوبی است که می‌تواند منجر به رونق و اتفاق‌های خوبی در حوزه نشر شود.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها