شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظرفیت قابل توجهی برای تقویت دیپلماسی فرهنگی است

محمد اسدی موحد، مدیر انتشارات بین‌المللی «الهدی» برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را از بهترین اتفاقات فرهنگی ایران ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ظرفیت قابل توجهی برای تقویت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در عرصه بین‌الملل است.

محمد اسدی‌موحد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از بهترین اتفاقات فرهنگی جمهوری اسلامی است. برگزاری این رویداد، جایگاه ویژه‌ای در عرصه بین‌الملل دارد؛ به‌طوری که عاشقان کتاب، فرهیختگان و اندیشمندان دنیا و جهان اسلام این اتفاق را می‌شناسند و علاقه دارند در آن شرکت کنند. بنابراین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ظرفیت قابل توجهی برای تقویت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در عرصه بین‌الملل است.

وی افزود: بعد از دو سال وقفه در برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور، از برپایی دوباره نمایشگاه کتاب، استقبال قابل توجهی شده است. بسیار ارزشمند است که مردم و جوانان کشورمان به خواندن کتاب علاقه‌مند می‌شوند، امیدوارم سال‌های آینده نیز به همین قوت شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران باشیم.

اسدی موحد با اشاره به حضور قطر، به‌عنوان مهمان ویژه سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: قطر یکی از کشورهایی است که اشتراکات فرهنگی زیادی با آن داریم. امیدواریم به‌طور متقابل جمهوری اسلامی ایران نیز مهمان ویژه نمایشگاه کتاب قطر باشد. قطری‌ها در نمایشگاه اخیر این کشور، استقبال قابل توجهی از آثار و نشریات ایرانی داشتند؛ به‌ویژه از آثاری که در حوزه فرهنگ و ادبیات به زبان عربی ترجمه شده بود و فروش خوبی هم داشت.

مدیر انتشارات بین‌المللی «الهدی» درباره فعالیت‌های این موسسه یادآور شد:‌ انتشارات بین‌المللی الهدی موسسه‌ای است که با نگاه به بیرون تلاش دارد آثار و تولیدات فرهنگی در عرصه‌های مختلف معارف اسلامی، فرهنگ و ادبیات را ترجمه کرده و به جهان معرفی کند؛ بنابراین کتاب‌هایی را که در این زمینه تولید می‌شود، در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنیم؛ علاوه براین براساس نیاز و اهمیت آشنایی مردم و نخبگان ایرانی، کتاب‌های مرتبط با فرهنگ و آداب و رسوم کشور‌های دیگر را نیز ترجمه و منتشر می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها