یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
مجموعه 6 جلدی «قطره ریزه» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

 مجموعه 6 جلدی «قطره ریزه» با هدف آشنایی کودکان با موضوع آب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

زهرا عبدی، نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، درباره انتشار مجموعه 6جلدی «قطره ریزه» گفت: چاپ اول مجموعه 6جلدی «قطره ریزه» را به سفارش شرکت آب مشهد نوشته‌ام‌ که شمارگان هر جلد از کتاب‌های مجموعه پنج هزار نسخه است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های شرکت آب مشهد با هدف آشنایی کودکان با موضوع اهمیت آب و صرفه‌جویی در مصرف آب نگارش این مجموعه آغاز شد.

این نویسنده با اشاره به مصرف نادرست آب در کشور بیان کرد: متاسفانه در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات و... شاهد  مدیریت نادرست مصرف آب هستیم و با توجه به این‌که در منطقه  گرم و خشک دنیا و در کشوری کم آب زندگی می‌کنیم باید در این زمینه برنامه ریزی بلند‌مدت داشته باشیم.

عبدی بیان کرد: سعی کرده‌ام  در این مجموعه قصه‌های برای بچه‌ها روایت کنم که در خانه، مدرسه، مهمانی، سفر و... چطور مراقب آب باشند اما به نظرم کودکان و مصارف خانگی کمترین نقش را در هدر دادن این گنیجنه  ارزشمند دارد.

نویسنده مجموعه 6 جلدی «قطره ریزه» یادآور شد: می‌خواهیم با مثال‌ها و قصه‌های‌مان در این مجموعه توجه کودک را به این نکته مهم جلب کنیم و امید است، وقتی مخاطبان کوچک کتاب، در آینده مسئولیت‌های بزرگ را پذیرفتند و مدیریت بخش‌های کلان را عهده‌دار شدند، به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: کتاب بر رفتار انسان تاثیر بسیاری دارد  برای فرهنگ‌سازی در جامعه، برنامه‌ریزی چندجانبه نیاز است. آموزش والدین، تهیه فیلم، کلیپ و... باید به کمک این موضوع بیاید.

عبدی در پایان افزود: امید است کودکان ما در آینده‌ای نه چندان دور مدیری مسئولیت پذیر شوند تا سرمایه‌های طبیعی ما حفظ شود و به نسل‌های بعد منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها