یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
دل‌خوشی ما نویسندگان به همین روزهاست/ من هم دیگر موافق نمایشگاه حضوری هستم

هادی خورشاهیان، نویسنده و شاعر به استقبال مردم از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: فکر می‌کردم به دلیل برگزاری همزمان نمایشگاه حضوری و مجازی مردم کمتر به نمایشگاه کتاب می‌آیند و خریدشان را مجازی انجام می‌دهند ولی دیدم خداراشکر حضوری هم آمده‌اند.

هادی خورشاهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره استقبال مردم از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: سال‌های پیش من هر روز برای کار در نمایشگاه بودم؛ اما امسال برای دیدن می‌آیم. اولین روز یعنی چهارشنبه که این‌جا آمدم خیلی از غرفه‌ها هنوز کتاب‌هایشان را نچیده بودند. احساس کردم نسبت‌ به سال‌های قبل که حضوری برگزار می‌شد روزهای اول استقبال کمتری شده است؛ اما امروز که آمدم واقعا غافلگیر شدم. چون دو سه سال هم نمایشگاه حضوری برگزار نمی‌شد. خیلی خوب است که دوستان‌مان و کتاب‌ها را می‌بینیم. به نظرم امروز استقبال خیلی خوب است.

وی افزود: تصور دیگری که داشتم این بود که به‌دلیل همزمانی نمایشگاه مجازی و حضوری و این که بن اهل قلم و دانشجویی و... را به خرید مجازی اختصاص داده‌اند دیگر مردم حضوری نمی‌آیند و خریدشان را مجازی انجام می‌دهند ولی دیدم خداراشکر حضوری هم آمده‌اند. امیدوارم در روزهای بعد هم استقبال به این شکل باشد. ما نویسندگان دل‌خوشی‌مان به همین روزهاست که مخاطبان را می‌بینیم و با آن‌ها صحبت می‌کنیم.
 
او نظر خود را درباره برگزاری دوباره نمایشگاه به‌صورت حضوری این‌طور بیان کرد: آن روزی که اعلام کردند مدارس قرار است حضوری شود من مخالف بودم اما دیدم پسرم که دانش‌آموز است استقبال کرد و خوشحال شد چون در مدرسه می‌تواند دوستانش‌ را ببیند. حتی‌الامکان داریم در نمایشگاه کتاب هم پیشگیری انجام می‌دهیم. باتوجه به این‌که آمار فوتی‌های دیروز سه نفر بود مردم دیگر احساس می‌کنند خطر کم‌تر شده است. البته که امیدوارم که این نمایشگاه تبدیل به پیک دیگری نشود. الان که آمدم و دیدم مردم آمده‌اند و روحیه‌شان خوب است من هم دیگر موافق نمایشگاه حضوری هستم.
 
خورشاهیان به مناسبت برگزاری نمایشگاه، کتابی برای یادگیری داستان‌نویسی به مخاطبان معرفی کرد و گفت: آخرین کتابی که مطالعه کرده‌ام «چگونه یک قصه را بنویسیم» نوشته یزدان سلحشور (شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار قدیمی) است که نشر نارنج منتشر کرده است. این کتاب به کار همه آدم‌ها می‌آید؛ چه آن‌هایی که می‌خواهند از ادبیات لذت ببرند و بدانند که چرا این لذت اتفاق می‌افتد و چه برای نویسندگان به‌خصوص آن‌هایی که کلاس داستان‌نویسی می‌روند.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 21 تا 31 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها