شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
مجمع ناشران دفاع مقدس طرح «اهدای کتاب» به نقاط محروم را برگزار می‌‌کند

مجمع ناشران دفاع مقدس همزمان با نمایشگاه کتاب از اجرای طرح اهدای کتاب به نقاط محروم با مشرکت ناشران، خریداران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی نهادی فرهنگی خبر داد.

امیرشهریار امینیان، مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های مجمع در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: امسال در نمایشگاه هم حضور فیزیکی و هم مجازی داریم، در بخش فیزیکی اعضایی که در قاعده قوانین نمایشگاه بیش از 40 عنوان اثر داشتند به‌صورت مستقل و در غرفه‌های مجزا حضور دارند.
 
وی ادامه داد: حدود 45 ناشر هم که تعداد آثارشان برای حضور در نمایشگاه به حد نصاب نرسیده است نیز در غرفه تجمیعی مجمع کتاب‌هایشان را عرضه می‌کنند.
 
امینیان با بیان این‌که در غرفه تجمیعی مجمع که محل عرضه آثار ناشران مختلف است، برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌های مختلفی برای این روزها پیش‌بینی شده، از‌جمله نشست‌های موضوعی با محوریت دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف مثل کودک و نوجوان، بزرگسال و حوزه‌های پژوهشی.
 
وی تاکید کرد: بررسی جشنواره‌ها، مسابقات و جوایز ادبی مهم و تاثیرگذار حوزه دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در غرفه مجمع دنبال می‌شود.
 
امینیان با اشاره به برگزاری بیش از 30 نشست در نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: معرفی و تبیین طرح‌های «شمس» و «به یاد من باش» و معرفی هر یک از آن‌ها به مخاطبان و به اشتراک گذاشتن آن‌ها را نیز می‌توان از دیگر برنامه‌های مجمع معرفی کرد.
 
وی با توضیح درباره این دو طرح، گفت: پیش‌بینی شده است در طرح «به یاد من باش» بیش از 800 نمایشگاه کتاب در مراکز فرهنگی، اجتماعی و مذهبی استان تهران برگزار شود و طرح «شمس» نیز با هدف ایجاد پایگاه‌های مطالعاتی آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مراکز، سازمان‌ها و نهادهای دولتی در حال برگزاری است.
 
به گفته وی، دیدار با نویسندگان و فعالان حوزه دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های جنبی است،‌ همچنین رونمایی کتاب و جشن امضا ازجمله برنامه‌های مجمع در این روزها هستند.  
 
امینیان در بخش دیگر صحبت‌هایش از اجرای برنامه اهدای کتاب به نقاط محروم نیز خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت ناشران، خریداران کتاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی نهاد‌های فرهنگی، اجرا می‌شود. اجرای این طرح، زمینه‌های حمایت مستقیم مخاطب از نقاط کمتر برخوردار و نقاط محروم به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان را فراهم می‌کند.
 
سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها