جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
«تاریخ امیدبخش نوع بشر» در سبد پرفروش‌های پارسه/ عرضه «برادران کارامازوف» و «جن‌زدگان» در نمایشگاه

دبیر تحریریه انتشارات پارسه گفت: کتاب «تاریخ امیدبخش نوع بشر» از پرطرفداران نشر ماست که نگاه مثبتی به تاریخ آینده انسان دارد و و می‌گوید انسان هیولا نیست و می‌تواند زیست بهتری در دنیا داشته باشد.

جواد ماه‌زاده دبیر تحریریه انتشارات پارسه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره عناوین جدیدی که این نشر به سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آورده توضیح داد:‌ از آخرین نمایشگاه برگزار شده در تهران قبل از کرونا تا امروز حدود 200 چاپ اولی داریم اما از فروردین 1401 تاکنون حدود سه تا چهار عنوان در انتشارات ما چاپ جدید بوده است.

او درباره مخاطب‌شناسی نشر پارسه بیان کرد: متاسفانه ما در انتشارات خود باشگاه مشتریان نداریم و اطلاع‌رسانی ما از طریق صفحات شبکه‌های اجتماعی‌مان صورت می‌گیرد.

ماه‌زاده درباره تاثیر نمایشگاه بر رونق بازار نشر اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه برای ناشران اثر مثبتی دارد اما برای کتاب‌فروشان این‌گونه نیست زیرا برگزاری نمایشگاه موجب می‌شود کتاب‌فروشان نگران شوند که مخاطبان تا مدت زمان طولانی کتاب نخرند و بازار کتاب‌فروشان تا چند ماه بعد از برگزاری نمایشگاه دچار رکود شود و از آنجایی که ارتباط اصلی ما با کتاب‌فروشان است، آن ضرر شامل حال ما هم خواهد شد. اما از  آنجایی که این بحث مطرح می‌شود که در 10 روز برپایی نمایشگاه می‌توان فروش خوبی کرد و نقدینگی به موسسه آورد، از این جهت اتفاق خوبی است اما در بلندمدت پیامدهای مثبتی ندارد.

او ادامه داد: ما برنامه ریزی‌هایی برای سال جدید و سال‌های آتی داشتیم اما یکباره با توجه به تغییرات اقتصادی خیلی چیزها تغییر کرد. قیمت کاغذ و هزینه چاپ به شدت افزایش یافت و چندین برابر شد که این مساله سبب می‌شود قیمت کتاب هم بالا برود و میزان خرید پایین بیاید. به همین دلیل ما می‌خواهیم پنجاه درصد از تولیدات خود را کم کنیم. این درحالی است که ببینیم بازار کشش این 50درصد را نیز داشته باشد. اگر چنین نباشد ممکن است تولیدات خود را کمتر هم بکنیم زیرا در این شرایط بیشتر به فکر حفظ تشکیلات و وضع موجودمان با توجه به تصویری که پیش روی‌مان است، هستیم. بنابراین ما خیلی نمی‌توانیم در سال جدید برنامه‌هایی را که پیش‌بینی کرده بودیم عملی کنیم.

وی درباره آثار پرفروش و پرمخاطب انتشارات‌شان بیان کرد: ما بیشتر با کتاب‌های تاریخ، اندیشه سیاسی و فلسفه شناخته می‌شویم البته در حوزه‌های دیگر هم مثل حوزه ادیان و روان‌شناسی کتاب داریم اما بیشتر ما را در همان 3 حوزه ای که عرض کردم می‌شناسند و بیشتر مخاطبان‌مان در آن بخش هستند.

او در انتها 2 کتاب از تازه‌های نشرشان را با عناوین «برادران کارامازوف» و «جن‌زدگان» به مخاطبان معرفی کرد و گفت: این اولین بار است که این دو کتاب به فارسی ترجمه می‌شود. اینها دست‌‌نویس‌های داستایوفسکی هستند که از مقوله ایده تا اصلاح تا نوشتن را شامل می‌شود و  خیلی ارزشمند است.

ماه‌زاده گفت: این 2 کتاب را به اهالی ادبیات که به داستایوفسکی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنم و همچنین کتاب «تاریخ امیدبخش نوع بشر» از پرطرفداران نشر ماست که نگاه مثبتی به تاریخ آینده انسان دارد که با وجود جنگ‌ها و حوادث سیاسی و با وجود تمام فراز و نشیب‌های زندگی امروز نگاه مثبتی دارد و می‌گوید انسان هیولا نیست و می‌تواند زیست بهتری در دنیا داشته باشد و این ایده‌ها را با فکت‌های تاریخی بیان می‌کند که با اشاره به این فکت‌ها می‌گوید که می‌توان به زندگی امیدوار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها