جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
حمایت همه‌جانبه نمایندگان مجلس از فعالان حوزه نشر

شهباز حسن‌پور‌بیگلری، با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به مقوله اقتصاد نشر، برحمایت همه‌جانبه نمایندگان مردم از فعالان حوزه نشر تاکید کرد.

شهباز حسن‌پور‌بیگلری، نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره توجه قوه مقننه به «اقتصاد نشر» بیان کرد: خوشبختانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگان، حمایت‌های قابل توجهی از فعالان حوزه نشر داشته‌اند و به طور کلی مجلس پشتیبانی‌ جدی از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده است.
 
وی با اشاره به تلاش فعالان کسب و کارهای مختلف در شرایط شیوع کرونا گفت: در شرایط کرونایی ثابت شد ظرفیت‌های قابل توجهی برای تقویت کسب و کارها وجود دارد.
 
حسن‌پور‌بیگلری، درباره وضعیت اقتصاد نشر در کشور عنوان کرد: مقوله اقتصاد نشر آن گونه که شایسته و بایسته فرهنگ اصیل ایرانی است، جا نیفتاده؛ به عبارت دیگر ناشران بیشتر با عشق و علاقه به جریان تولید کتاب مشغول هستند.
 
وی با تاکید بر توجه مجلس شورای اسلامی به مسائل حوزه نشر از جمله معافیت مالیاتی صنوف صنعت نشر افزود: خوشبختانه درباره معافیت مالیاتی فعالان حوزه نشر، رعایت حال همه فعالان این حوزه در نظر بوده است؛ البته چاپخانه‌داران کمتر از بقیه فعالان این حوزه مورد توجه بوده‌اند؛ اما درباره ناشران، مجلس شورای اسلامی تلاش کرده تا رضایت حداکثری فعالان این حوزه، تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها