چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
عرضه 21 عنوان کتاب جدید انتشارات ذکر در نمایشگاه کتاب تهران

حمیدرضا سیدناصری، با اعلام برنامه‌های نشر ذکر در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: 21 عنوان کتاب نشر ذکر، نخستین‌بار در این نمایشگاه عرضه شده است.

حمیدرضا سیدناصری، مدیر انتشارات ذکر در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، ضمن اشاره به برنامه‌های این موسسه سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: در نمایشگاه امسال، با 740 عنوان کتاب، شامل 145 عنوان کتاب چاپ اول هستند؛ 21 عنوان نیز نخستین‌بار همزمان با نمایشگاه منتشر شده‌اند.
 
وی ادامه داد: ازجمله جدیدترین کتاب‌های  نشر ذکر، در حوزه کودک و نوجوان مجموعه 6 جلدی «من زمین را دوست دارم» درباره دوستی با محیط زیست است که در آن کودکان با موضوع بازیافت، مراقبت از زمین، حفظ انرژی، مصرف آب و... آشنا می‌شوند.
 
سیدناصری با بیان این‌که مجموعه چهار جلدی «من خودم را دوست دارم» عنوان یکی دیگر از این کتاب‌ها است، اظهار کرد: این مجموعه درباره بهداشت و سلامتی برای بچه‌ها است که به مباحث مرتبط با کرونا می‌پردازد. مجموعه دو جلدی «کودکان و حقوق بشر» نیز حقوق اجتماعی و حقوق فردی را به کودکان آموزش می‌دهد، همچنین دو تک کتاب با عناوین «ما محافظان آب هستیم» و «از پنجره اتاقم» را در نمایشگاه عرضه می‌کنیم.
 
مدیر نشر ذکر درباره دیگر آثار جدید این موسسه توضیح داد: کتاب دو جلدی «نقاشی‌های ساده با دست» و مجموعه چهار جلدی با عنوان «خانواده مهربان من» که شامل «من مامان را دوست دارم»، «من بابا را دوست دارم»، «من پدربزرگ را دوست دارم» و «من مادربزرگ را دوست دارم» می‌شود نیز در نمایشگاه امسال ارائه شده است.
 
وی همچنین مطرح کرد: مجموعه 12 جلدی «حس خوب ریاضی» نیز از جمله کتاب‌هایی است که بچه‌ها را با مفهوم ریاضی آشنا می‌کند و مجموعه 9 جلدی «آموزش ریاضی با قصه‌های معروف جهان» نیز به صورت داستانی، ریاضی آموزش می‌دهد و در حال عرضه در سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستیم.
 
این ناشر با اشاره به این‌که در ایام نمایشگاه نویسندگان و مترجمان این انتشارات در غرفه نشر ذکر حضور خواهند داشت، بیان کرد: هماهنگ شده است که هر روز تعدادی از مولفان و مترجمان کتاب‌های پرفروش در غرفه ذکر حضور داشته باشند و با کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها ارتباط بگیرند.
 
سیدناصری در پایان صحبت‌های خود درباره نمایشگاه سی‌وسوم گفت: بخش زیادی از مخاطبان، برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و گفته‌اند که برای خریداری و آشنایی با تازه‌های نشر به غرفه می‌آیند؛ به گمانم همزمانی نمایشگاه فیزیکی و مجازی سختی‌هایی برای ناشران به همراه دارد و بهتر است که هر یک از این دو رویداد به صورت مجزا و جداگانه برگزار شود.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلی امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها