شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
«دایره‌المعارف جهان و کشورها» بزرگترین کتاب جغرافیایی جهان است

قبادی گفت: «دایره‌المعارف جهان و کشورها» بزرگترین و کامل‌ترین کتاب جغرافیایی جهان است که از نظر داشتن جداول و رتبه‌بندی کشورها در جهان مقام اول را دارد.

علی قبادی، مولف کتاب «دایره‌المعارف جهان و کشورها» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌ کتاب ایران (ایبنا) گفت: این کتاب حاوی تمام اطلاعات جهان از 14 میلیارد سال پیش تاکنون از جمله دنیا، طبیعت، زمین و زمان و در کل اطلاعات عمومی را در برمی‌گیرد، پس از آن اطلاعات کل کشورها و سرزمین‌ها در این کتاب آمده است.
 
وی افزود: اطلاعات حتی یک وجب خشکی هم اگر بر روی زمین قرار داشته باشد، مانند جزیره بیکر که فقط 1300 مترمربع وسعت دارد، در این کتاب آورده شده است و یا اطلاعات کم‌جمعیت‌ترین نقطه در جهان، به عنوان مثال در وسط اقیانوس آرام جزایری وجود دارد که تنها 51 نفر انسان در آنجا زندگی می‌کند و با کشتی برایشان غذا می‌برند. اطلاعات کامل قطب شمال و جنوب هم در این کتاب آورده شده است. پس از آن اطلاعات سازمان‌های بین‌المللی آورده شده است و پس از آن به رتبه‌بندی کشورها پرداختیم که 450 مورد از این رتبه‌بندی را خودم آوردم و 70 مورد آن را از آمریکا گرفتم.
 
مولف کتاب دایره‌المعارف جهان و کشورها با بیان این‌که 4 سال روزی 13 ساعت صرف کار تحقیقی برای نوشتن این کتاب شده است، بیان کرد: تحقیقات و آمار و ارقام مورد نیاز برای تالیف کتاب را از طریق سازمان‌های بین‌المللی و از طریق اینترنت دریافت کردم.
 
قبادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت فیزیکی بعد از دو سال وقفه گفت: اگرچه کار ما با وقفه معرفی شد و بعد از دو سال کتاب را به مخاطبان معرفی می‌کنیم، اما امیدواریم که با مقام اول بودن کتاب در کتابخانه ملی از فروش رضایت داشته باشیم.
 
وی افزود: از آنجایی که این کتاب تالیف خودم هست و آن را سه بار خواندم تا بدون غلط به دست خواننده برسد، پس این کتاب را برای خوانندگان و علاقه‌مندان به دانش جغرافیا پیشنهاد می‌کنم.
 
قبادی بیان کرد: دایره‌المعارف جهان و کشورها بزرگترین کتاب جغرافیایی جهان است که از نظر داشتن جداول و رتبه‌بندی کشورها در جهان مقام اول را دارد. مقام اول در جهان 53 مورد بود که قبل از چاپ این کتاب این رتبه به گیتاشناسی اختصاص داشت، در جهان 77 مورد مربوط به سازمان اطلاعات آمریکا بود که برای این کتاب 512 مورد است. یعنی اطلاعات در تمام زمینه‌های موردنیاز مخاطب در این کتاب آورده شده است.  این کتاب را نشر سخنوران به چاپ رسانده است.
 
نشر سخنوران در راهرو 7 و غرفه 10 در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها