شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
استقبال از کتاب‌های انتشارات پازینه چشمگیر است/ توجه پژوهشگران تاریخ به «مُهرهای ایران در دوران تاریخی»

انتشارات پازینه، ناشر کتاب‌هایی در زمینه تاریخ و فرهنگ ایران، باستانشناسی، روانشناسی، زبانشناسی، عرفان و معماری و شهرسازی پس از دوسال وقفه به دلیل فراگیری بیماری کرونا، با نزدیک به ۴۰ عنوان کتاب تازه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضوری چشمگیر دارد.

سیدعلی‌اصغر شریعت‌زاده، مدیر انتشارات پازینه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با معرفی تازه‌های این انتشارات در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این انتشارات ناشر کتاب‌هایی در زمینه تاریخ، باستانشناسی، روانشناسی، زبانشناسی، عرفان و معماری و شهرسازی است که پس از دوسال وقفه به دلیل فراگیری بیماری کرونا، با نزدیک به ۴۰ عنوان کتاب تازه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضوری چشمگیر دارد.

وی افزود: استقبال مردم از کتاب بر اساس تخصص و نوع کتاب و نیاز کتابخوانان و محققان شکل می‌گیرد. خوشبختانه استقبال از کتاب‌های این‌ انتشارات به دلیل تخصصی بودن در حوزه تاریخ، باستانشناسی، زبانشناسی، سکه‌شناسی و ... در دو روز نخست برپایی نمایشگاه و با وجود اینکه هنوز بازتاب واقعی آن نمایان نشده، چشمگیر بوده است.

وی از تازه‌های نشر پازینه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب یاد کرد و گفت: «شهر استخر (نقش رستم، نقش شهریاران، آثار و جغرافیای مرودشت)»، «ساخت آوایی و دستور زبان لری: مقایسه و بررسی اوایی، ساختاری و دستوری گویش‌ها»، «تاثیر گسترش روابط چین و آمریکا بر ایران (سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۰۰)»، «سکه‌های ایران: دوره گورکانیان (تیموریان)»، «راهنمای مستند نقش رستم و نقش رجب "شهریاران"»، «ایران در عهد اشکانیان»، «سکه‌شناسی شاهان زند» و «سکه‌شناسی خاراسن»، از کتاب‌های چاپ‌شده در دو سال گذشته است.

شریعت‌زاده همچنین کتاب‌های «فرهنگ و گویش اردل بختیاری(ریشه‌شناسی و مقایسه با زبان‌ها و گویش‌های ایرانی)»، «سکه و اسکناس‌های ایران در دوره جمهوری اسلامی»، «ایرانشهر: شناخت شهرهای ایران باستان در دوران هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان»، «سکه‌های ساسانی»، «حروف رمزی در فرهنگ و تمدن ایران»، «فرهنگ مردم افشار، حزب مردم‌سالاری (تداوم صداقت در سیاست)»، «شناخت اصالت و جعل آثار تاریخی ایران باستان»، «واحدهای پولی ایران در عصر قاجار»، «عیار اصلاح‌طلبی در خانه ملت»، «نقد باستانشناسی: نقد و بررسی واقعیت‌های موجود در باستانشناسی»، «مهرهای ایران در دوران تاریخی: از برآمدنن هخامنشیان تا فروپاشی ساسانیان» و «پرسپولیس؛ پایتخت درخشان امپراطوری پارس» را از دیگر کتاب‌های تازه چاپ‌شده این انتشارات عنوان کرد.

مدیر نشر پازینه، کتاب‌های «حروف رمزی در فرهنگ و تمدن ایران»، نوشته عیسی صفری‌ممقانی، «مهرهای ایران در دوران تاریخی از برآمدن هخامنشیان تا فروپاشی ساسانیان» نوشته مصطفی اختصاصی و امیر خانمرادی را از پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر پازینه تا روز سوم نمایشگاه سی‌وسوم کتاب تهران دانست.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها