دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
کتاب خوب و خواندنی زیاد است

رئیس انجمن قلم ایران با بیان اینکه کتاب‌های خوب و خواندنی در کشور زیاد است خواهان تقویت کتاب‌های نقد و پژوهشی شد‌.

محسن پرویز (رئیس انجمن قلم ایران) با حضور در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: در حوزه نقد و پژوهش شاید کتاب‌های زیادی منتشر نشده باشد و جا دارد این حوزه بیشتر تقویت شود، اگر چه که در مجموع ما کتاب‌های خواندنی و خوب زیادی در کشور داریم.
 
او در ادامه تاکید کرد: اغلب مردم برای دیدن کتاب و تهیه آن و همچنین آشنایی با تازه‌های نشر راهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند اما فارغ از خواسته مردم که ما باید به آن اهمیت دهیم و نیازهایشان را تامین کنیم، کمک به حوزه کتاب و کتابخوانی باید همیشه مد نظر مسئولان باشد.
 
وی همچنین تصریح کرد: من فکر می‌کنم سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اگرچه که توانست با برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی گام خوبی را بردارد و حرکتی رو به جلو و ارزشمند داشته باشد. در مورد کمک به حوزه کتاب و کتابخوانی هم هنوز مسیر طولانی در پیش دارد.
 
رئیس انجمن قلم ایران با اشاره به این‌که نمایشگاه محلی برای به اشتراک گذاشتن نظرات اهالی کتاب و نشر با یکدیگر است گفت: باید به همان میزان که در نمایشگاه  به معرفی و نقد کتاب به صورت جدی توجه می‌شود،فضای  تبادل نظر بین ناشران مولفان و سایر دست‌اندرکاران حوزه کتاب نیز پررنگ باشد،
 
 محسن پرویز در پایان سخنان خود گفت: نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران باید با تغییراتی همراه باشد؛ تغییراتی که الزاما به صورت مرحله مرحله‌ای و براساس طرح مراکزی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گیرد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها