جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
رونمایی از «خاکریز واژه‌ها» در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم

همزمان با سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب «خاکریز واژه‌ها» مجموعه شعر دفاع مقدس و منتخبی از اشعار ۶۲ شاعر البرزی رونمایی می‌شود.

علی نوروزی (سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برنامه‌های این اداره کل همزمان با سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در قالب‌های مختلف برای این رویداد فرهنگی پیش‌بینی شده که توسط فعالان فرهنگی استانی برنامه‌ریزی شده است.
 
وی ادامه داد: رونمایی از کتاب «خاکریز واژه‌ها» مجموعه شعر دفاع مقدس یکی از این برنامه‌ها است، این کتاب منتخبی از اشعار ۶۲ شاعر البرزی است که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و به همت انجمن شعر اتاق آبی در ۱۶۳ صفحه چاپ شده است.
 
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین از برگزاری شب شعر آئینی به مدیریت مهدی شوردشتی خبر داد و عنوان کرد: قرار است در روز بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه که به استان البرز اختصاص دارد، برنامه‌های مختلفی را با حضور ناشران و نویسندگان استانی برگزار کنیم.
 
او در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اشاره و بیان کرد: با توجه به برگزار نشدن نمایشگاه طی دو دوره، حضور مردم در سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غیرقابل پیش‌بینی است و باید منتظر بود که چه اتفاقی می‌افتد و بر اساس آن برای سال‌های آتی نمایشگاه برنامه‌ریزی کرد.
 
علی نوروزی در پایان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، زیرساخت‌هایی برای برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب فراهم شد که مردم هم استقبال خوبی از آن کردند و نباید این زیرساخت‌ها را از دست بدهیم. اکنون باید دید بعد از فروکش کردن بحران کرونا و دوران پسا کرونا چه اتفاقی در حوزه نشر و نمایشگاه کتاب رخ می‌دهد تا بتوانیم برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشیم.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها