پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
نمایشگاه کتاب بلگراد و تهران شباهت‌های زیادی به هم دارند

دارگان تودورویچ با اشاره به اینکه نمایشگاه بلگراد و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شباهت‌های زیادی با همدیگر دارند، عنوان کرد: مردم می‌توانند در جریان تازه‌های نشر هر دو کشور قرار گیرند؛ این امر هم برای کشور میزبان و هم برای کشور میهمان فرصتی مغتنم است و زمینه تعاملات بیشتر را فراهم می‌کند.

دارگان تودورویچ، سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران با حضور در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: مردم صربستان با فرهنگ و مردم ایران غریبه نیستند و در حوزه واژگانی نیز دارای اشتراکات زیادی هستند.
 
وی ادامه داد: از دیرباز بین ایران و صربستان رابطه خوبی برقرار بوده و نگاه مردم و مسئولان این دو کشور نسبت به یکدیگر کاملا مثبت است؛ مردم صربستان با علاقه‌مندی به مردم و فرهنگ ایرانی ضوابط دو کشور را دنبال می‌کنند.
 
سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران افزود: بر همین اساس است که توافقنامه‌ای بین کشور جمهوری اسلامی ایران و صربستان در خصوص واگذاری رایگان غرفه‌هایی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دو کشور برقرار شده است و هر ساله در نمایشگاه‌های کتاب دو کشور کتاب‌های تازه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
دارگان تودورویچ در پایان سخنان خود گفت: به نظر من نمایشگاه بلگراد و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شباهت‌های زیادی به هم دارند و مردم می‌توانند در جریان تازه‌های نشر هر دو کشور قرار گیرند؛ این امر هم برای کشور میزبان و هم برای کشور میهمان فرصتی مغتنم است و زمینه تعاملات بیشتر را فراهم می‌کند. امیدوارم نمایشگاه بین‌المللی محدود به تهران و بلگراد نشود و بتوانیم شاهد برگزاری این رخداد شکوهمند در شهرهای دیگر هر دو کشور باشیم.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها